Avatar billede paeren Nybegynder
14. juni 2003 - 11:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opsætning af maskinen hver gang. (REG fil)

I skole netværk og andre nyinstalleret maskiner får man ny profil hvergang man logger på en ny maskine. Hvordan laver man(og er det muligt) en regfil, der for eks. viser hver mappe i (view ==> list) og windows classic. Altså de opsætnings muligheder der er i XP.
Jeg savner en fil der kan sætte det hele op med statuslinie osv. efter f.eks. en geninstallation af XP.
Paeren:"Hjælp.....!" :(
Avatar billede soda Nybegynder
14. juni 2003 - 12:23 #1
Opret en testbruser på dit netværk.

Login med brugeren. Nu sætter du ALT op, som du vil have det. HUSK Printere (glemmer jeg tit :o).

Log af og log ing på administrator (ikke lokal admin, men domain admin kontoen)

Husk, at sætte "vis skjulte filer til".

Højre klik på Denne Computer og vælg egenskaber.

Tryk på advanceret og vælg "Instillinger" under Bruger Profiler.

Tryk på Testbrugerens profil og vælg Kopier til.

Nu vælger du "c:\documents and settings\Default User" og siger ok til at overskrive denne.

Frem over vil alle brugere, som logger ind på den PC få kopieret værdierne fra Default User, som i princippet er Testbrugeren værdier+opsætning.
Avatar billede paeren Nybegynder
14. juni 2003 - 12:34 #2
Hvad hvis jeg ikke er admin på en skole
Avatar billede paeren Nybegynder
14. juni 2003 - 12:36 #3
Hvad hvis jeg ikke er admin på en skole, men jeg skal opsætte det hver gang. jeg forestillede mig en regfil som satte det hele op for mig. Tror du det kan lade sig gøre.
Avatar billede soda Nybegynder
14. juni 2003 - 12:37 #4
Så er du i samme situation som mig for jeg er i gang med, at lære netop disse ting selv og når jeg får lavet filen eller programmeret mig ud af det, så kan jeg self give et praj, men det kan være uger, måske måneder, da jeg også har andre opgaver... desværre.