Avatar billede dacarp0 Nybegynder
14. juni 2003 - 02:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lægge til

Hejsa, jeg har lavet en form:

form method="POST" action=<? echo $PHP_SELF; ?>>

<table border="0" width="300" cellspacing="0" cellpadding="0" class="alm">
<tr>
  <td width="78" valign="top">Hold1:</td>
  <td width="218"><input type="text" name="score" size="30" value="Indtast nick" class="tekstfelt"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="78" valign="top"></td>
  <td width="218"><br><INPUT TYPE="SUBMIT"  name="skriv" value="Send" class="button">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE="RESET" value="Reset" class="button"></td>
</tr>
</table>

</form>

I feltet score indtaster de eks. 32, derefter skal jeg sende 32 til et felt der hedder score i min database (databasen navn er claner), og lægg 32 til indeholdet i feltet score under id nr. 2
Håber i forstår
Avatar billede ahv Nybegynder
14. juni 2003 - 02:49 #1
mysql_query("UPDATE tabel SET score=score+$_POST[score] WHERE id=2");
Avatar billede ahv Nybegynder
14. juni 2003 - 02:51 #2
<?
if(isset($skriv)) {
mysql_query("UPDATE tabel SET score=score+$score WHERE id=2");
echo "feltet er opdateret";
}
?>

<form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">

<table border="0" width="300" cellspacing="0" cellpadding="0" class="alm">
<tr>
  <td width="78" valign="top">Hold1:</td>
  <td width="218"><input type="text" name="score" size="30" value="Indtast nick" class="tekstfelt"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="78" valign="top"></td>
  <td width="218"><br><INPUT TYPE="SUBMIT"  name="skriv" value="Send" class="button">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE="RESET" value="Reset" class="button"></td>
</tr>
</table>

</form>

Denne tager ikke højde for at registre_globals er sat til off.
Avatar billede ahv Nybegynder
14. juni 2003 - 02:51 #3
<?
if(isset($_POST['skriv'])) {
mysql_query("UPDATE tabel SET score=score+$_POST[score] WHERE id=2");
echo "feltet er opdateret";
}
?>

Det gør denne tilgengæld.
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
14. juni 2003 - 19:21 #4
Prøver lige om lidt / senere. Er hos min kæreste, så bliver nok ikke til så meget arbejde før mandag, håber du kan vente med eventuelle point der til :)
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
15. juni 2003 - 14:05 #5
<?
if(isset($_POST['skriv'])) {

$host = "*";
$user = "*";
$pass = "*";
$db = "*";
$tabel = "*";

$conn = mysql_connect("$host", "$user", "$pass");
mysql_select_db("$db");

mysql_query("UPDATE tabel SET score=score+$_POST[score] WHERE id=2");
echo "feltet er opdateret";
}
?>
<form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">

<table border="0" width="300" cellspacing="0" cellpadding="0" class="alm">
<tr>
  <td width="78" valign="top">Hold1:</td>
  <td width="218"><input type="text" name="score" size="30" value="Indtast runde" class="tekstfelt"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="78" valign="top"></td>
  <td width="218"><br><INPUT TYPE="SUBMIT"  name="skriv" value="Send" class="button">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE="RESET" value="Reset" class="button"></td>
</tr>
</table>

</form>
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
15. juni 2003 - 14:25 #6
lol fandt fejlen
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
15. juni 2003 - 14:31 #7
eller nej
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
15. juni 2003 - 14:41 #8
Nu er min kode sådan her:
Men den vil stadig ikke indsætte noget i mysql db'en

<?
if(isset($_POST['skriv'])) {

$host = "*";
$user = "*";
$pass = "*";
$db = "*";
$tabel = "*";

$conn = mysql_connect("$host", "$user", "$pass");
mysql_select_db("$db");

mysql_query("UPDATE $tabel SET score=score+$_POST[score] WHERE id=2")or die(mysql_error());
echo "feltet er opdateret";
}
?><form method="POST" action="<? echo $PHP_SELF; ?>">
<table border="0" width="300" cellspacing="0" cellpadding="0" class="alm">
<tr>
  <td width="78" valign="top">Hold1:</td>
  <td width="218"><input type="text" name="score" size="30" value="Indtast runde" class="tekstfelt"></td>
</tr>
<tr>
  <td width="78" valign="top"></td>
  <td width="218"><br><INPUT TYPE="SUBMIT"  name="skriv" value="Send" class="button">&nbsp;&nbsp;<INPUT TYPE="RESET" value="Reset" class="button"></td>
</tr>
</table>
</form>
Avatar billede dacarp0 Nybegynder
15. juni 2003 - 14:48 #9
opdatering på denne computer sux, tak for hjælpen ahv :)
Avatar billede ahv Nybegynder
15. juni 2003 - 14:49 #10
Det var så lidt.