Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:06 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Router?

Hey alle
Jeg har tænkt på at skifte over til tele2 adsl, men der får man kun et modem med, hvis jeg ikk gider at sætte min egen computer om som en server, hva ville det så koster at købe en router... Ikke blot gateway, men en man sætter til telefon linien...
Hilsen
Rosgaard
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 22:09 #1
få hundrede kroner, hvis deres modem har en ethernet udgang skal du bare havde en D-Link 604 router det bruger jeg selv på min nuværende stofanet forbindels, fungerer perfekt.
Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:10 #2
link ?
Avatar billede hub Nybegynder
13. juni 2003 - 22:15 #3
Computercity har D-LINK 604 til 399,-
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 22:16 #4
Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:17 #5
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. juni 2003 - 22:19 #6
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. juni 2003 - 22:19 #7
havde ikk´ set det...
Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:22 #8
og hvad hvis modemet ik har en ethernet udgang ?? Hvilken router ska jeg så købe ?
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 22:26 #9
En dyr en.

F.eks. brugte ProAccess tidligere et ATM modem, hvor en router kostede omkring 4000,- :(

Men jeg håber da tele2 anvender Ethernet andet ville være usmart.
Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:28 #10
Nogle der har tele2 internet og ved om de har sådan en udgang ?
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 22:32 #11
ud fra følgende:
Modemløsning
En ADSL-løsning med et ADSL-modem er den enkleste løsning. Det ligner den løsning, man anvender, når man surfer med ISDN eller et almindeligt modem. Samtidig er det den billigste løsning. ADSL-modemet tilsluttes din computer via et netkort eller et USB-stik (med Tele2ADSL skal modemet forbindes til et netkort).

Er jeg ret sikker på det er en ethernet udgang de bruge, de skriver selv man skal bruge et netkort til computeren.
Avatar billede rosgaard Nybegynder
13. juni 2003 - 22:35 #12
og hvis ikk så må jeg ud og ofrer 4000 :((( , har skrevet mail til tele2, men de svare nok først mandag ... der må da være nogle med tele2 adsl som læser dette ..
Avatar billede disky Nybegynder
13. juni 2003 - 22:38 #13
Ja eller du kan bruge en gammel PC'er med 2 netkort og en linux distro som router :)

Okay det kræver også ethernet, så er vi jo ikke længere.

Da jeg i tidernes morgen havde netexpress der brugte atm netkort, brugte jeg min server som router også, til et bagved liggende ethernet netværk.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2003 - 22:49 #14
Hvilke krav er der til min computer, for at jeg kan få ADSL?
På pc: Windows 98 SE og nyere eller på Macintosh: OS 8 og nyere. Min 200 MHz processor og 64 MB RAM (de fleste computere købt efter 1998 opfylder disse krav). Din pc skal have installeret et netkort, eller der skal være et integreret netkort på computerens bundkort. Du skal desuden have et netværkskabel til at forbinde dit ADSL-modem med dit netkort. Hvis du ikke har et netkort i forvejen, anbefaler vi, at du køber og installerer et Ethernet 10BaseT eller 10/100BaseT kort med RJ45 port og et tilhørende netkabel, inden din Tele2ADSL-forbindelse installeres.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2003 - 22:49 #15
så en alm. router kan vist gøre det
Avatar billede riversen Nybegynder
13. juni 2003 - 22:50 #16
ellers køb en over internet og du har 14 dages returret og dermed ingen risiko.
Avatar billede jonbdk Nybegynder
15. juni 2003 - 23:53 #17
Lytter med
Avatar billede disky Nybegynder
16. juni 2003 - 07:07 #18
har du fået svar nok ?
Avatar billede jonbdk Nybegynder
16. juni 2003 - 09:12 #19
Jeg har oprettet et relaterende spm her http://www.eksperten.dk/spm/365326
Avatar billede bedrock Nybegynder
26. juni 2003 - 13:27 #20
Synes ikke at i besvarer spørgsmålet! DI-604 skal tilsluttes et modem, dvs. den kan IKKE sættes "til telefon linien".
Da jeg også er på udkig efter en router-løsning til tele2 håber jeg at i kan svare på spørgsmålet.