Avatar billede frisco Nybegynder
13. juni 2003 - 14:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Fra komma delt tekst til labels

jeg har en masse adr. stående i et word dokumment, delt af kommaer...kan man ikke omformater dem, så de selv sætter sig på labels??
Avatar billede foralias Praktikant
13. juni 2003 - 14:55 #1
Så vil jeg tro at du skal ind i noget access.
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:06 #2
Gem det som .doc.
Gå ind i
>funktioner/brevfletning.
>hent data
>åbn data kilde
> sæt post afgrænser til ,

flet brevene

ps. skal de bruges til labels er det blot det du vælger
13. juni 2003 - 15:26 #3
Du skal indsætte en linie øverst i filen med adresseoplysninger med oplysninger om, hvilke data der er i filen.

Som f.eks.:
Navn, Adresse, Postnr, Bynavn, Telefon
Det bliver navnene på de flettefelter, som du skal indsætte.

Du behøver ikke gøre noget specielt med hensyn til Postafgrænser, som nævnt ovenfor. Word kan uden videre håndtere en kommasepareret fil.
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:33 #4
Ikke uden videre.
Word kan håndtere mange forskellige separationer.
Men det første frisco skal er at gemme dokumentet så han ved at dette er hans adressekartotek.
F.eks. adr.doc

Men måske er han igang med at skrive dem manuelt på nu :-)
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:35 #5
PS. Han skriver kun om adresser hvilket er/kan være ét felt. Med mindre adresser deles op i flere felter som gade/vej, husnummer, evt. etage, postnummer, by, evt. land.
13. juni 2003 - 15:37 #6
Der er desuden lidt flere trin i brevfletningen end nævnt ovenfor:

Start i et tomt dokument
Vælg Funktioner/Brevfletning
Klik på Hoveddokument: Opret, og vælg Adresseetiketter
Vælg Aktivt vindue
Klik herefter på Datakilde: Hent data, vælg Åbn datakilde
Vælg din kommaseparerede fil
Klik på Indstil hoveddokument, og vælg hvilket label-format du ønsker
Herefter kan du indsætte flettefelterne på din label. De navne der fremkommer på listen over flettefelter, er de navnene du indtastede i den første linie i den kommaseparerede fil. Husk at skifte linie mellem hvert flettefelt, der hvor det er nødvendigt.
Når de ønskede flettefelter er indsat klikker du på OK
Klik på Flet, og i den dialogboks, der fremkommer, klikker du igen på flet.
Der vises nu labelark på skærmen, med data indsat fra den kommaseparerede fil, klar til at udskrive.
13. juni 2003 - 15:40 #7
Willi>> Uanset om der er et felt eller flere, skal de navngives i den første linie i datakilden. Ellers bruges den første linie i datakilden som feltnavne, og denne post kommer ikke med i brevfletningen.
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:48 #8
>Funktioner>brevfletning
>Opret>adresseetiketter
>Nyt hoveddokument
>Hent data>åbn datekilde
...vælg filen med adressekartoteket
...vælg , som postafgrænser
>Indstil hoveddokument
>Vælg antal/størrelse af adresselabels (eller tryk ny for brugerdefineret opsætning)
>Vælg bakke
>Vælg printer type
>Ok
>Indsæt fletfelt
>Vælg adresser (eller hvad du kaldte posten)
>Ok
>Flet
....på word menuen:
>Tryk <<abc>>

så har du tjek på om der er flette korrekt
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:51 #9
>erikjuul.
Det er rigtigt.
Alt efter hvordan man vil have det til at stå på etiketterne er det ligemeget med flere felter/eller vigtigt med dem.
Men frisco holder nok en pause
Avatar billede willi Nybegynder
13. juni 2003 - 15:52 #10
(PS Men det er rigtigt at der skal være mindst ét)
21. juli 2003 - 12:07 #11
Hvorfor afviser du et svar uden at kommentere. Det er bestemt ikke let at hjælpe dig så.????????????????????????????
Avatar billede frisco Nybegynder
21. juli 2003 - 13:00 #12
undskyld...det var faktisk meningen at jeg ville ha givet dig point..men jeg har ikke prøvet dette system før, så jeg trykkede forkert..sorry