Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 13:31 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Freeware Grafikprogram

Jeg har Corall Draw men det wirker ikke mere efter jeg har fået Window XP. jeg har ikke råd til at få det opgraderet.
a)
Kan i anbefale et godt Freeware program
b)
Jeg har fra Corall Draw mange baggrundsbilleder af format *.wi hvordan kan jeg åbne dem?
c)
Er der muligheder for at dawnlode baggrundsbilleder til web design baggrund som freeware? Har i adressen?
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:32 #1
Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 13:36 #2
Det er ingen svar - vil i hjælpe med at besvare.
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:39 #3
Prøv at se på The GIMP. Nok det bedste freeware grafikprogram som findes http://www.gimp.org/
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:40 #4
Windows versionen finder du her
http://www.gimp.org/~tml/gimp/win32/
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:40 #5
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:42 #6
c) ja det er muligt, men hvor kommer helt and på hvad du skal bruge!
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:44 #7
c) er det sådan noget du tænker på http://www.galttech.com/wallpaper.shtml
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:48 #8
b) Kan du ikke inde fra Corel Draw gemme dem i f.eks. gif eller jpg format? Det vil jeg mene vil være det nemmeste.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
13. juni 2003 - 13:52 #9
Gimp er nok det bedste bitmap-program der findes pt. som freeware.
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 13:55 #10
Godt at se at nogen er enige med mig om The GIMP.
Avatar billede c-holst Novice
13. juni 2003 - 14:00 #11
med det seneste nummer følger der serif photoplus og ulead photoimpact ganske gratis så vidt jeg lige kan se
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:00 #12
Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 14:01 #13
GIMP ser rigtig ud
Hvordan åbner jeg *.wi filerne. Jeg kan ikke komme ind i Corel Draw men jeg har filerne på deres CD
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:02 #14
c-holst>> Seneste nummer af hvad? AOD, Datatid, et eller andet fotomagasin eller...?
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:03 #15
Det ser ud til at det kun er Corel produkter som kan læse formatet. Du må se om du kan installere Corel Draw. Ellers tror jeg ikke du kan bruge .wi filerne til noget.
Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 14:07 #16
Jeg kan ikke installere Corell Draw da jeg ikke længere har WIN 98
Avatar billede roedz Nybegynder
13. juni 2003 - 14:11 #17
Du kan jo installer Win98 på sammen maskine og så installer din graifk program ... og hvis ikke andet få alle de bg-billeder du skal bruge lavet om til et format som er anvendeligt!
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:13 #18
Så må du enten installere Win98 på din computer, eller finde en anden som bruger Win98 og installere Corel Draw på den computer.
Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 14:16 #19
Jeg har downloaded Gimp - hvordan starter man det. jeg får en masse mapper ikke andet. I mappen win32 er der 3 zip . Skal jeg benytte dem og hvilken?
Avatar billede the_collector Novice
13. juni 2003 - 14:20 #20
Har du også husket at download og installere GTK+, findes på samme side som The GIMP. Og GTK+ skal installeres før GTK+.
Avatar billede per2000 Nybegynder
13. juni 2003 - 16:05 #21
HJÆLP nu har jeg brugt 3 timer til at finde ud af hvordan man downloder dette program og det er ikke lykkedes. Kan i hjælpe
Jeg hat WIN XP. Hvis i kan hjælpe må i fortælle hvilke filer der skal downlodes - det er ikke nok bare med generelle ord - jeg har prøvet næsten alt
Avatar billede the_collector Novice
14. juni 2003 - 00:20 #22
Start med at gå ind på følgende side
http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/
Download filerne gtk+-1.3.0-20030216-setup.zip og gimp-1.2.4-20030213-setup.zip.
Udpak dem og kør GTK+ installeren først og derefter GIMP installeren. Foretag bare de valg som installerne foreslår, pånær ved accepter licenserne, hvor du skal vælge at du acceptere licensen. Når den er færdig skal den gerne have lavet en folder i programmer, der hedder GIMP. Start GIMP første gang vil den lave en brugerinstallation. Derefter kører den som den skal. Det virkede uden problemer hos mig med ovenstående opskrift på en windows XP.
Avatar billede per2000 Nybegynder
27. juni 2003 - 11:38 #23
GIMP afstedkommer desværre at filer i outlook ikke kan åbnes !!!!
Jeg anvender XP

Hvad kan jeg gøre!!