Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:27 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

søgemaskine der søger i en anden fil

Jeg fik for noget tid siden følgende script i et andet indlæg:

<html>
<head>
<script>
soeg = new Array();
soeg[0] = new Array("Spil", "Her kan du spille spil!", "spil.html", "spil,underholdning,sjov"); //Første emne. Titel, url og derefter søgeordene adskilt af kommaer i små bogstaver!
soeg[1] = new Array("Nyheder", "Her kan du se nyheder!", "ny.html", "nyheder,ny,avis"); //Andet emne
soeg[2] = new Array("Info om mig selv", "Her kan du læse om mig selv!", "info.html", "webmaster,mig,selv,info");
soeg[3] = new Array("Links", "Her kan du klikke på nogle links!", "links.html", "links,referencer,underholdning");

function sg(frm) {
val = frm.soegeFelt.value.toLowerCase();
if (val == "") {
alert("Indtast noget i feltet!");
return;
}
str = "<h1>Søgeresultat:</h1>\n<br>\n";
f = 0;
fia = new Array();
for (i = 0; i < soeg.length; i++)
fia[i] = false;
temp = val.split(" ");
for (i = 0; i < temp.length; i++) {
for (x = 0; x < soeg.length && !fia[x]; x++) {
temp3 = soeg[x][3].split(",");
for (n = 0; n < temp3.length; n++)
if (temp[i] == temp3[n]) {
f++;
fia[x] = true;
str += '<a href="' + soeg[x][2] + '"><b>' + soeg[x][0] + '</b></a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<small>' + soeg[x][1] + '</small>\n<br>\n';
}
str += (f > 0) ? "<br>\n<i>Resultater, der matcher søgningen: <b>" + f + "</b></i>" : "<b>Ingen resultater fundet!</b>";
if (document.getElementById)
document.getElementById("sr").innerHTML = str;
else if (document.all)
document.all.sr.innerHTML = str;
else if (document.layers)
document.nssr.document.write(str);
}
</script>
</head>
<body>
<form action="#" onSubmit="sg(this); return false;">
Søgetekst: <input type="text" name="soegeFelt"> <input type="submit" value="Søg">
</form>
<br><br>
<div id="sr"><layer id="nssr">
</layer></div>
</body>
</html>

Nu vil jeg så høre og det er muligt at gøre sådan at alle linjerne med søgeord, link og tekst ligger i en anden fil en den resten af scriptet ligger i og eventuelt hvordan?
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:38 #1
<script language="javascript" type="text/javascript" src="denAndenFil.js>

og så det script du har ellers

og så

var soeg = new Array();
soeg[0] = new Array("Spil", "Her kan du spille spil!", "spil.html", "spil,underholdning,sjov"); //Første emne. Titel, url og derefter søgeordene adskilt af kommaer i små bogstaver!
soeg[1] = new Array("Nyheder", "Her kan du se nyheder!", "ny.html", "nyheder,ny,avis"); //Andet emne
soeg[2] = new Array("Info om mig selv", "Her kan du læse om mig selv!", "info.html", "webmaster,mig,selv,info");
soeg[3] = new Array("Links", "Her kan du klikke på nogle links!", "links.html", "links,referencer,underholdning");

som det ENESTE i denAndenFil.js
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:39 #2
Hov, jeg manglede lige:

<script language="javascript" type="text/javascript" src="denAndenFil.js></script>
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:52 #3
jeg kan ikke få den til at vise noget når jeg søger de 2 filer ser sådan ud:

index.htm:

<html>
<head>

<script language="javascript" type="text/javascript" src="soge.js>

<script>

function sg(frm) {
val = frm.soegeFelt.value.toLowerCase();
if (val == "") {
alert("Indtast noget i feltet!");
return;
}
str = "<h1>Søgeresultat:</h1>\n<br>\n";
f = 0;
fia = new Array();
for (i = 0; i < soeg.length; i++)
fia[i] = false;
temp = val.split(" ");
for (i = 0; i < temp.length; i++) {
for (x = 0; x < soeg.length && !fia[x]; x++) {
temp3 = soeg[x][3].split(",");
for (n = 0; n < temp3.length; n++)
if (temp[i] == temp3[n]) {
f++;
fia[x] = true;
str += '<a href="' + soeg[x][2] + '"><b>' + soeg[x][0] + '</b></a>&nbsp;&nbsp;&nbsp;<small>' + soeg[x][1] + '</small>\n<br>\n';
}
str += (f > 0) ? "<br>\n<i>Resultater, der matcher søgningen: <b>" + f + "</b></i>" : "<b>Ingen resultater fundet!</b>";
if (document.getElementById)
document.getElementById("sr").innerHTML = str;
else if (document.all)
document.all.sr.innerHTML = str;
else if (document.layers)
document.nssr.document.write(str);
}
</script>

</head>
<body>

<form action="#" onSubmit="sg(this); return false;">
Søgetekst: <input type="text" name="soegeFelt"> <input type="submit" value="Søg">
</form>
<br><br>
<div id="sr"><layer id="nssr">
</layer></div>

</body>
</html>

soge.js:

var soeg = new Array();
soeg[0] = new Array("Spil", "Her kan du spille spil!", "spil.html", "spil,underholdning,sjov"); //Første emne. Titel, url og derefter søgeordene adskilt af kommaer i små bogstaver!
soeg[1] = new Array("Nyheder", "Her kan du se nyheder!", "ny.html", "nyheder,ny,avis"); //Andet emne
soeg[2] = new Array("Info om mig selv", "Her kan du læse om mig selv!", "info.html", "webmaster,mig,selv,info");
soeg[3] = new Array("Links", "Her kan du klikke på nogle links!", "links.html", "links,referencer,underholdning");
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:55 #4
fik du min rettelse med ?o]
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:55 #5
-- og også den der:

var soeg = new Array();

var !!
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 13:56 #6
</script> på det første tag også
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 13:58 #7
ja, har prøvet at sætte <script language="javascript" type="text/javascript" src="soge.js></script> ind men det hjalp ikke! hvad mener du med den sidste rettelse? (kan ikke se nogen forskel)
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 14:02 #8
Der var jeg for hurtig -- havde ikke set, at du havde refereret soge.js også ...
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 14:03 #9
hvirker det når du prøver det?
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 14:19 #10
<script language="javascript" type="text/javascript" src="soge.js"></script>
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 14:21 #11
Det var de der gnyffer omkring "soge.js"
Avatar billede noget Nybegynder
13. juni 2003 - 14:21 #12
TAK!!!!!! smider du ikke lige et svar?
Avatar billede roenving Novice
13. juni 2003 - 14:32 #13
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
05. november 2003 - 12:43 #14
-- og tak for points ;~}