Avatar billede jacobve Nybegynder
03. december 2000 - 16:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ang: dato...

Jeg har siddet og fedtet lidt med \'date\' datatypen i Oracl og har fundet noget der irriterer mig lidt:

når jeg laver en dato på formen:

hh:mi dd-mon-yyyy

så kan timerne (hh) kun skrives som et tal mellem 1-12. Hvis man så vil sammenligne to datoer som fx:

a) kl. 17.00 d. 3-dec-2000
b) kl. 06.00 d. 3-dec-2000

så kan man ikke skrive 17, men kun 5.

og derfor vil oracle sige at b > a.

Der må være en måde at kunne notere om det er AM eller PM man mener??
Avatar billede munster Nybegynder
04. december 2000 - 00:45 #1
Prøv med dato formatet 24hh:mi dd-mon-yyyy
Avatar billede kibeha Nybegynder
04. december 2000 - 10:39 #2
munster har den rigtige idé, men jeg mener nu formatet hedder \'hh24:mi\' i stedet for \'24hh:mi\'. Det første virker i hvert fald, men måske kan begge bruges ?
Avatar billede jacobve Nybegynder
04. december 2000 - 10:40 #3
Jeg prøvede lige det første, men lø ind i nogle problemer med formatet....

tester lige det andet....
Avatar billede jacobve Nybegynder
04. december 2000 - 11:02 #4
Kibeha Du havde ret....
svar lige, så du kan få nogle point...
Avatar billede jacobve Nybegynder
06. december 2000 - 15:21 #5
så tager jeg pointene selv....selv om jeg ikke er glad for det.
Avatar billede kibeha Nybegynder
14. december 2000 - 19:55 #6
Ups - jeg har ikke lige været på et stykke tid ...
... men skidt - bare du fik det til at virke, så er pointene ikke så vigtige :-)