Avatar billede callaga Nybegynder
13. juni 2003 - 09:44 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

web cam på nettet

Hvad og hvordan får man et (web)camera til at vise billeder på sin webside? Hvad sw og hardware skal bruges.? Kan man bruge et camera med et alm. videosignal (1v pp 75 ohm)? Eksempelvis et overvågningscamera? Hvorledes med opsætning af web og pc. ?
Der findes måske et link til alle svarene

larsh
Avatar billede donwang Nybegynder
13. juni 2003 - 09:50 #1
Stop! Eller du bliver anmeldt!!!
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
13. juni 2003 - 12:08 #2
-->donwrang:
Hvad er det for en måde at tale til folk på? Manden stiller jo bare et spørgsmål, og er kommet til at gøre det i en forkert kategori. Han har bare kommet til at fjolle lidt rundt i det. Har DU måske ALDRIG selv gjort det? Eller er du født perfekt?????

- Først skælder du ham ud over at stille spørgsmålet i den forkerte kategori, UDEN at vejlede ham (MEGET dårligt af dig!).
- Når han så æder dit møgfald råt, og stiller spørgsmålet i den rigtige kategori, skælder du ham ud over at stille samme spørgsmål 2 gange.
Hvad i alverden er der i vejen med dig???

Ja, det er korrekt: Han fjumrede lidt rundt i det, men du behøves vel for pokker ikke at skælde ud på ham og tale ned til ham, vel???
Du burde da for pokker tale ordentligt til ham og så ellers vejlede ham ordentligt. Han generer jo ikke nogen, han gør det IKKE overlagt, og han prøver ellers at gøre det så godt som han nu ellers kan. Han skal jo bare hjælpes lidt, kan du ikke se det?
Jeg håber ved gud ikke at du har børn... for børnenes skyld.

Og ja, hvis du vil have verbalt tiltale på din måde at tiltale folk på, så bare kom til mig. Så skal jeg nok pille dig ned.
Og så ellers gemme dine egne fustrationer for dig selv, og lad være med at hælde dem ned af ryggen på en eller anden tilfældigt forbipasserende.

Jeg synes at du burde vise dig SOM EN MAND og hjælpe ham lidt. Jeg tror nemlig godt på at du alligevel kan vise dig som en mand, du skal bare hjælpes lidt...  :-)
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
13. juni 2003 - 12:10 #3
Ref:
http://www.eksperten.dk/spm/364265

-->callaga:
Lytter spændt med på dit spørgsmål.  :-)

Måske du lige burde tage og finde ud af, hvordan du kan slette dit foregående spørgsmål, for at undgå forvekslinger og at undgå at miste de allerede udlovede 100 point.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:14 #4
Brokkehoved> Jeg her helt enig.

I øvrigt (*ryster næsten*) ... hvilken trussel: "Du bliver anmeldt" :-)

For at svare på spørgsmålet: Jeg *mener* faktisk at noget som Logitech Quickcam 4000 kan præcist det du vil (der findes nok mange andre). Mener at der er medfølgende software til at lave en hjemmeside, der opdateres med billedet fra cameraet...

Held og lykke :-)

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:19 #5
... kiggede lige på Logitechs hjemmeside, og det var vist ikke korrekt.

*sorry*
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:24 #6
Anyway - princippet er som følger: Hvis du ikke vil lave streaming (dvs. bruge en JavaApplet, RealServer eller Windows Media Streaming) så skal du lave en side, der refresher sig selv ex. hvert 30 sek.

Side skal naturligvis vise det "aktuelle" billede fra kameraet.

Der MÅ findes standard løsninger til dette. Det kræver naturligvis en WEB server og en (ASP/PHP) komponent, der kan hente billedet ind og generere siden.
Avatar billede jpvj Nybegynder
13. juni 2003 - 12:26 #7
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. juni 2003 - 12:27 #8
webcam32 fra http://surveyorcorp.com/webcam32  -virker perfekt med de fleste cams
Avatar billede callaga Nybegynder
13. juni 2003 - 12:35 #9
Jamen hold da helt ferie....? Det er anden gang jeg prøver eksperten.Første gang gik lidt i fisk. Men jeg fik et brugbart svar, skønt det var en helt anden kategori. Der sidder åbenbart ordentlige mennesker og læser med.
Dette er så anden gang. Og jeg kvajer mig så ved at lægge den i de kategorier som jeg synes kommer tættest på.
......OG HELVEDE BRYDER LØS !!!!!!!! I må undskylde hvis der er nogen der har fået ødelagt deres dag. Jeg har efterfølgende prøvet at finde ud af hvordan man så sletter.....???Det fremgår ikke umiddelbart af siden. Men jeg er sikker på at der sidder nogle få "Orakler" derude og ved hvordan man gør....Men de har tilsyneladende travlt med at kontrollere hvad alle andre laver og spørger om.
Jeg tror jeg har slettet spørgsmålene i de andre kategorier.
Men jeg undskylder underdanigst for alt det bøvl og besvær jeg har gjort for andre...Undskyld...!
Det skal aldrig gentage sig....Selv om alt begyndelse er svær.

Lars

Ps.: Nu håber at jeg gør det her rigtigt så at svaret kan læses af blandt andet de som er på vej til at anmelde dette stunt. (Anmelde hvad til hvem og hvorfor)???
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
13. juni 2003 - 13:20 #10
-->callaga:
Roooooolig nu, Lars. Du bliver ikke anmeldt for noget som helst. :-)
Og i så fald, er der helt sikkert fornuftige mennesker som sidder og vurderer, om du har gjort noget helt UTILGIVELIGT. Og det har du IKKE!!! Så bare slap helt af.  :-)

Forøvrigt: Velkommen hertil!  :-)

Vi tager med glæde imod alle dine spørgsmål. Og du sidder sikkert også inde med nogle gode og brugbare erfaringer og/eller links som vi andre kan drage nytte af, er jeg helt sikker på.
Det er jo trods alt det, som hele dette website drejer sig om, ikke? At udveksle erfaringer og links.

Og ja, "man skal lære at kravle før man kan gå", men du skal IKKE finde dig i at blive slået på og skældt ud, mens du er ved at lære hvordan man begærder sig herinde.  :-)

Og næ, jeg aner heller ikke hvordan man sletter et forkert postet spørgsmål  :-)
Men her er en ide:
Skriv i de tidligere stillede spørgsmål i de forkerte kategorier, at det var en fejl. Og angiv så linket til denne side (http://www.eksperten.dk/spm/364267), så andre kan forstå hvad der sker.
Så skulle den vist være klaret, vil jeg tro.  :-)

God dag til dig.
Avatar billede callaga Nybegynder
13. juni 2003 - 13:27 #11
Tusind tak....Det er squ da rart at få sådan en velkomst. De to utilgiveligt forkert placerede har jeg gjort det at jeg ikke mere abonnerer på spørgsmålet.(Det er en valgmulighed der er i mailen som kommer tilbage). Hvis det så viser sig ikke at være korrekt vil jeg med bøjet hoved gøre som du foreslog...
Endnu en gang tak..

Lars
Avatar billede brokkehoved Nybegynder
13. juni 2003 - 13:42 #12
Lige for at rette en ting:
At du har afmeldt at abonnere, betyder IKKE at du har afmeldt dine spørgsmål.
Men det betyder, at du ikke modtager flere e-mails vedr en bestemt KATEGORI mere.
Du kan klikke på dit egen brugernavn øverst til højre af denne webside, og derigennem til-/afmelde dig de forskellige kategorier, du ønsker at modtage E-mails fra.
Og så ellers vil jeg anbefale dig at gøre, som jeg foreslog tidligere: Gå ind i de foregående spørgsmål, og henvis til denne webside. Så burde alting være i orden, vil jeg kraftigt tro.  :-)

Forøvrigt:
Skriv hvad du finder ud af vedr. webcam, opsætning, software osv. Det lyder spændende.
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
13. juni 2003 - 13:56 #13
hvis du vil bruge et kamera med alm videosignal kan jeg anbefale at anskaffe et tunerkort. -i princippet burde det være muligt da både webcam og videokamera begge er WDM kilder. -jeg har før prøvet at streame tvsignal fra et tvtunerkort gennem webcam32.. -dog er resultatet ikk så fedt.. :-)
Avatar billede bitphil Nybegynder
13. juni 2003 - 14:33 #14
I den lidt dyrere ende, laver Axis (www.axis.com) videoservere, hvor man kan koble et eller fire analoge kameraer til. Pris for videoserver til et kamera 2401, ca. 6000.
Axis har også kameraer med indbygget videoserver - f.eks. 2110 pris ca. 5000.
Fælles for begge ting (med og uden) kamera er at videoserveren også webserver, som kan håndtere ca. 10-15 brugere. Disse løsninger er heller ikke streaming, men nogle jpg-billeder hvert halve sekund.
Avatar billede donwang Nybegynder
14. juni 2003 - 20:20 #15
Okay, jeg undskylder. Jeg troede bare han var en provo uden tålmodighed, som bare ville åbne det samme spørgsmål i en uendelighed.
Avatar billede donwang Nybegynder
14. juni 2003 - 20:21 #16
Hvordan jeg ellers skal håndtere min trussel fra Kaj Jullert, ved jeg ikke...
Avatar billede donwang Nybegynder
14. juni 2003 - 20:25 #17
Grunden til at jeg greb til denne handling "Stop! Eller du bliver anmeldt!!!", var at jeg havde advaret ham to gange, men han blev bare ved...