Avatar billede magneto Nybegynder
12. juni 2003 - 23:48 Der er 15 kommentarer

USB Driver

http://www.bmp.dk/titia/titia_wxpmanual.exe

Fandt denne manual til min MP3 afspiller, da jeg ikke kunne få den til at virke. Den siger at jeg skal opdatere Digital Media Player driveren, som jeg har downloadet på deres side. Når jeg har downloadet driveren.

http://www.bmp.dk/titia/duo_xpdriver.exe

og extracted den kommer den ikke ind i min enhedshåndtering, kun de gamle USB drivere jeg har står der, ved nogle hvorfor dette ikke sker?
Avatar billede skaw Nybegynder
12. juni 2003 - 23:52 #1
dobbelt click på usb driver i enhedshåndteringen vælg opdater driver find mappe med den nye driver så skulle den gerne indlæse den mvh skaw
Avatar billede magneto Nybegynder
13. juni 2003 - 00:08 #2
Mange tak, men ifølge manuael er det Digital Media Plauer man skal trykke opdater og så inf mappe, men den driver er slet ikke i min USB driver i enhedshåndtering
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 00:37 #3
Har du prøvet som skaw skrev? For det lyder nu meget fornuftigt
Avatar billede skaw Nybegynder
13. juni 2003 - 00:48 #4
xpdriver.exe burde gi lidt til hvor den sku hen ellers sku der stå media player
Avatar billede magneto Nybegynder
13. juni 2003 - 01:06 #5
@Ixxus: Se mit svar oven over dit eget!

http://www.cm-revolution.dk/Magneto/pic.JPG

her kan I se min enhedshåndtering, og "Digital Media Player" er som sagt ikke blandt USB devicerne. Jeg har prøvet at opdatere de USB devicer der var og så bede dem om at finde den mappe hvor jeg har duo_xpdriver.exe, men min computer siger bare at den ikke fnadt en passende driver på den valgte destination, og det er derfor jeg er overbevist om, at man ikke bare kan gå ind og trykke opdater på hvilken som helst USB driver, men det skal være på "Digital Media Player", og det henleder mig så til mit første spørgsmål, hvordan får jeg Digital Media Player til at komme op i enheddshåndtering?

NB! Hvis I ikke svarer inden for en halvtime er jeg først hjemme på søndag.
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:16 #6
For mig at se, er der noget rod med din USB, siden der ligger en USB controller og roder under "Other devices".
Jeg ville nok slette den og genstarte og se om den så kunne finde ud af det, desuden undrer det mig at du har så mange enslydende USBcontrollere under USBcontrollere...??
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:17 #7
Jeg ville nok slette dem så der var en af hver slags, og slette den under other devices, og genstarte, og hvis den så stadig tror de er der, dukker de vel op igen... (Plejer de i hvert fald)
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:18 #8
Lav evt. et systemgendannelsespunkt før du går i gang.
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:21 #9
Efter min mening, så er det slet ikke meningen at din MP3-afspiller skal dukke op under USBcontrollere i din enhedshåndtering, så det jo ikke er en controller.

Måske snarere under lyd-enheder eller lagringsmedier eller lign.
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:25 #10
Men ok, jeg kan se i den manual at den åbenbart skal dukke op dernede...
Har dun computer overhovedet fundet den, den første gang, som angivet i manualen??
Avatar billede magneto Nybegynder
13. juni 2003 - 01:35 #11
Nu har jeg afinstalleret de ting du sagde, men det eneste computeren gør når jeg genstarter er at installere dem igen, så det kan ikke være dét.  Som du ganske rigtigt indikere har min computer ikke fundet min USB Device driver første gang og det gjorde den heller ikke denne gang. Jeg fandt en tilfældig XP USB driver på nettet, men den hjalp ikke.
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 01:55 #12
Så den har aldrig nogen sinde givet udtryk for at den har fundet den, overhovedet... så er det ikke et driverproblem, så er det snarere kablet eller noget der ikke virker, hvis du stadig har en USB-controller under "Other devices" så kan det være at den skal installeres og virke før den kan finde nye USB enheder.
Evt. kan det betyde geninstallation af XP, eller at installere XP oveni, hvis ikke du kan få det til. Giv lyd når du kommer tilbage søndag.
Avatar billede magneto Nybegynder
13. juni 2003 - 03:12 #13
Burde sove nu, men svarer alligevel lige dig ;-)

Jeg har allerede afinstalleret den driver under other devices, men den blev installeret igen efter jeg havde geninstallret computeren. Kablet ser ud til at virke fint nok, for i den anden ende af kablet hvor jeg har min mp3 afspiller lyser den rødt når det virker, så det burde være forbundet, desuden siger min computer ved opstart jo også, at den har fundet en hardware enhed, som skal findes driver til, og det ville den jo ikke gøre hvis ikke USB kablet var sat til.

Hvis ikke andre har nogle foreslag eller løsninger, så vil jeg geninstallere XP når jeg kommer hjem. Det skal dog lige siges at jeg prøvede min anden computer som lige er blevet geninstalleret og fik samme resultat :-(
Avatar billede ixxus Nybegynder
13. juni 2003 - 09:46 #14
Og så har du selvfølgelig prøvet at lede den hen til den medleverede driver fra CD-Rommen? (Som der står i manualen) For som jeg forstår det, skal du først installere den medleverede driver fra CD'en, så genstarte,  og så derefter køre den opdaterede driver, så genstarte, og så til sidst installere det der Mutizen Communicator 2.0.
Avatar billede magneto Nybegynder
15. juni 2003 - 11:55 #15
Jeg kunne ikke finde driveren fra cd-rommen, så jeg ledte lidt på internettet og fandt driveren. Problemet er bare at når jeg installere dem driberen, siger den at jeg skal tage mit USB stik ud først, også selvom det allerede er ude.

http://www.bmp.dk/titia/ <--- her kan driveren downloades.