Avatar billede kurt Nybegynder
26. august 1999 - 14:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

RAS opkobling og ISDN

Hej

Vi har et NT-netværk som skal udvides med en computer som står i en anden del af byen. Den skal bruges til at kunne kigge på intranettet, sende mail og udskrive på netværksprintere. Jeg forestiller mig at det kan gøres med en RAS-opkobling via ISDN, men kan den selv hoppe af og på når man bruger computeren. D.v.s kan man sætte en timeout på ISDN på f.eks. 1 min og så logge på igen, uden at indtaste password, når man forespørger på netværket?

Qrt
Avatar billede anke Nybegynder
26. august 1999 - 16:13 #1
Du kan ikke sætte timeout på forbindelsen. Det letteste (og sikreste) er at bruge call back så brugeren selv lukker forbindelsen når han er færdig.
Avatar billede wracher Nybegynder
27. august 1999 - 08:25 #2
Mon ikke du skulle overveje en router løsning med "Spoofing". Min erfaring med RAS og timeout ved passiv datatransmission er at det er lidt hib som hab om RAS ligge forbindelsen eller ej. (Det skal dog nævnes at der er flere muligheder for at styre timeout funktionerne i RAS)
Avatar billede kurt Nybegynder
27. august 1999 - 10:44 #3
Kender du et sted hvor man kan få flere oplysninger om en router-løsning?
Avatar billede wracher Nybegynder
27. august 1999 - 11:50 #4
Vedr. routere kan jeg varmt anbefale Zyxel eller Cisco..
Læs venligst http://www.zyxel.dk/support/netguide.pdf
Der er lidt til sidebenet. : -)
God weekend til alle.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
06. september 1999 - 13:47 #5
lidt opbakning til wracher...vi kører selv en routerløsning der er baseret på zyxels prestige routere. Disse er ret nemme at have med at gøre (i.e. til hjemmebrug.)

Du kan evt. også læse lidt på
www.secdatacom.dk

Joker