Avatar billede geert Nybegynder
03. december 2000 - 14:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

win95-win98 forbind via xkabel

Er der en nem måde at få det til at fungere på. Det kniber med 95 - skal den opgraderes til 98

hilsen og tak

Geert
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. december 2000 - 14:36 #1
Har haft samme prob. brug norton commander til dos det virker ligegyldigt hvilken version af windows du har.
Avatar billede lojmann Nybegynder
03. december 2000 - 17:54 #2
Det kan lade sig give sig.
Du kan evt. installere TCP/IP protokollen på dem begge, og sætte den op således:

Maskine A:
IP 192.168.10.1
Subnet mask: 255.255.255.0

Maskine B:
IP 192.168.10.2
Subnet mask: 255.255.255.0

Bare en ide.
Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 18:28 #3
win95 og win98 har det generelt dårligt sammen. Så vidt jeg husker skal man installere IPX/SPX og sætte \"Netbios over IPX/SPX\" til. Muligvis er NETBEUI også nødvendig. Der er vist endvidere et sted hvor man kan definere en browse master i en af disse protokoller. Den skal være master på win95 maskinen.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. december 2000 - 18:28 #4
der skal det jo køre over netværkskabel ikke?
Avatar billede jj2 Nybegynder
03. december 2000 - 19:49 #5

>>geert

-Man kan f.eks. gøre følgende:

1. Køb en transmissions-kabel enten til printerporten eller den serielle.

2. -Installere \"Direkte kabeltilslutning\" via Tilføj/fjern programmer -> Windows installation -> kommunikation ->detalje -> direkte kabeltilslutning.

3. -Køb et sæt pci/isa-netkort med alt tilbehør og installationvejledning - alt efter, hvad der passer på dit bundkort? -Det går noget hurtiger og så kan man bruge de gamle computer til backup.

Håber det hjælper?

MVH
jj2

Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 19:54 #6
jj2: når han spørger om xkabel, mon så ikke det betyder cross-over kabel til ethernet? (svarer til option 3 i dit svar).
Men selvfølgelig, han har ikke givet mange oplysninger. Jeg antager dog at konfig er to netkort + x-over kabel.
Det kan være geert kunne give lidt feed-back?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
03. december 2000 - 21:10 #7
kunne xkabel ikke også betyde at han ikke ved hvilket kabel han skal bruge?
Avatar billede cstern Nybegynder
03. december 2000 - 22:49 #8
jo - så vi må afvente hvad han siger (hvis han siger noget ;-)
Avatar billede jj2 Nybegynder
04. december 2000 - 21:08 #9
>>cstern
JO! -Muligvis? -Jeg har ikke hørt udtrykket xkabel før. -Så jeg ved ikke om det er slang eller standard computer-terminologi?
-Men han spurgte også om en let måde at få det til at virke på. -Så jeg gætter på, at han ikke helt har lagt sig fast på kabel-type?
-Hvis ikke han kræve tophastigheder? -Vil jeg foreslå 10base2. -Jeg har brugt ganske almindelig blød tynd mikrofon-kabel og det fungere ganske udmærket når blot det er afslutte med modstand i begge ender.

MVH
jj2
Avatar billede cstern Nybegynder
04. december 2000 - 22:11 #10
aaaarrrhhhhhhhhh, det er ikke så god en ide. Og et cross-over kabel er ikke så dyrt, selv for studerende/skoleelever/hvadvedjeg. Det er bedre og man kan gå op på 100 mbit. Men OK, hvis en 50\'er gør en forskel er det da en mulighed at bruge ledningen til dørklokken, men man skal nok ikke regne med at det fungerer særligt godt - hvis det fungerer.
Avatar billede geert Nybegynder
05. december 2000 - 06:35 #11
Tak for jeres hurtighed

hilsen

Geert
Avatar billede cstern Nybegynder
05. december 2000 - 07:02 #12
OK. Med Xkabel der mente du altså printerkabel, serielkabel eller sådan?