Avatar billede jhorlyck Nybegynder
12. juni 2003 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CD driver korrupt or missing (code 39)

Problem: Win XP kan ikke finde hverken CD drevet eller CD brænderen.
"Device manager" siger "CD driver corrupt or missing"

Begge CD drev fungerer.
Jeg kan boote fra begge CD drev (BIOS ændret, så "external devices" står før harddisk i boot rækkefølge.

Jeg har forsøgt følgende, der alle giver ovensående fejlmeddelelse:
1) afinstallere i WinXP. Ved genopstart meddeler "Plug and Play" , at der er problemer med indlæsning.
2) afkoble (strøm og bus) til Begge Drev.
derefter koble til igen. En ad gangen. Samme resultat.
3) Geninstallere Windows XP fra CD drevene. Det går fint indtil der skal kopieres filer fra CD'ens folder /I386/
derefter virker CD drevene ikke. Ved at kopiere filerne fra  /I386/ over på en iomega 100 MB diskette kan jeg installere filerne derfra og dermed installere hele Win XP. (meget besværligt)
Jeg har prøvet, dels med den originale WIN XP CD, der tidligere er installere 2 gange på denne PC. Og med en anden WIN XP CD. Begge giver samme resultat.
4) Jeg har forsøgt at tilkoble et eksternt CD drev (kører via USB). Det virker heller ikke og WinXP vil ikke acceptere den specialdriver, jeg kan hente hos HP. Win XP vil kun acceptere standard driveren (der ikke virker).
Avatar billede chalde Seniormester
12. juni 2003 - 16:18 #1
Hvilket drev? Mærke, model?
Avatar billede perth0 Nybegynder
12. juni 2003 - 17:58 #2
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
12. juni 2003 - 19:25 #3
Det lyder som en mulig løsning. Jeg har forgæves forsøgt at få CD Creator 4.0 til at virke under WinXP. Og har installeret og afinstalleret det flere gange.
Det bliver prøvet i weekenden.
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
12. juni 2003 - 19:28 #4
Dell - XPRS 400. C og D er HD, E er CD læser, F er ZIP drev, G er CD brænder.
M, N og O er net-drev.
Avatar billede soda Nybegynder
12. juni 2003 - 19:55 #5
Syntes efterhånden jeg finder flere og flere fejl ved brug eller i dette tilfælde IKKE brug af CD Creator.. hmmm. Det var godt engang, men nu har Nero Burning ROM da overtaget det hele her. ;o)
Avatar billede soda Nybegynder
12. juni 2003 - 19:56 #6
Engang kunne jeg ikke engang bruge CDRWIN / Nero gør jeg havde installeret CD Creator.. .noget med ASPI driverne, men det er blevet løst for længst ;o)
Avatar billede jhorlyck Nybegynder
14. juni 2003 - 10:48 #7
Kommentar til perth0 : det virker.
Det tog 5 minutter, incl. back-up af regDB.