Avatar billede treypocca Nybegynder
12. juni 2003 - 14:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man en liggende side til at være på en stående side

Hej

Jeg er ved at lave regnskab og har en stor tabel der ligger ned. Denne tabel vil jeg gerne have drejet 90 grader, så den kan stå under min normal sidehoved.

Hvordan gør jeg det?

EKS.

landsretssagføre...

t t
e e
s s
t t
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 14:59 #1
Er det ikke bare at gå i "File" -> "Page setup"
Eller har jeg ikke forstået det rigtig ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juni 2003 - 15:02 #2
Hmmm... du kan vende "retning" på cellerne, men jeg tror ikke du kan dreje selve tabellen 90°.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. juni 2003 - 15:03 #3
phatlasse> Tror at sidehovedet er en del af dokumentet...
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 15:05 #4
Du skal lave et seksitions skift før og efter tabellen vælge ny side, så tabellen ligger på sin egen side. Derefter markerer du den side tabellen er på, og vælger sideopsætning og vælger liggende. Husk at markere, at det kun er for denne side.
Avatar billede treypocca Nybegynder
12. juni 2003 - 15:06 #5
Den kan ikke finde ud af at vende tabellen ved brug af page setup. Så vender den hele siden.

Den skal bare vende tabellen og have siden stående.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 15:13 #6
Det fik jeg da totalt misforstået.

Du kan markere tabellen. Vælg kopier og dernæst indsæt specielt. Vælg billede. Derefter kan du rotere billedet, men det giver som regel altid problemer.
Avatar billede treypocca Nybegynder
12. juni 2003 - 15:21 #7
Hmm. Hvordan roterer man så billedet?
12. juni 2003 - 15:25 #8
Gem tabellen i en fil for sig. Sørg for at bredden på tabellen ikke er større end afstanden mellem venstre og højre margin i det dokument du vil indsætte den i.

Placer markøæren hvor tabellen skal indsættes
Vælg Indsæt->Fil
Vælg tabel-filen, og tabellen er nu indsat i dokumentet.
Avatar billede treypocca Nybegynder
12. juni 2003 - 15:35 #9
Kan ik få det til at virke. Word vedhæfter filen i en outlook værktøjslinie, den indsætter ikke filen i dokumentet.
Avatar billede treypocca Nybegynder
12. juni 2003 - 15:39 #10
Det er sikkert noget med Word's opsætning.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2003 - 17:25 #11
jeg har lige set lidt på dit spørgsmål igen. Er det egentlig teksten du vil have ændret, som i den viste
T
e
s
t
Hvis det er det, kan du markere cellerne du vil have teksten drejet i og vælge Format - Text direction

Nu ved jeg jo ikke hvilken version af Word du har, men i XP, trykker du een gang på billedet. Der vil nu komme et lille rund grøn prik øverst i midten. tager du fat i den, kan du rotere billedet.

Du roterer et billede
Avatar billede treypocca Nybegynder
13. juni 2003 - 22:28 #12
Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2003 - 22:33 #13
Velbekommen ;-)