Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 13:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skærmstørrelse i CA

Vi kører Client Access V3R2M0 med SF67055, på WinNT 4,0 Pc'er.
En bruger "kom til" at trykke på et eller andet - resultat:
5250 skærmbilledet har nu en margin på ca. 3-4 cm i H+V side (normalt kun ca. 1 cm)
Skrifttyperne er nu også blevet "smal".
Brugeren er utilfreds (har fået lidt skæld ud).
Hvordan får jeg nu billed størrelsen til at være som det plejer - og er på alle andre Pc'er?

(geninstallering af CA er ikke noget svar!!!!)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 13:41 #1
Hvad hvis du blot maksimerer Client Access vinduet? :)
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 13:48 #2
Et godt og rimeligt spørgsmål - men nej - Vi kører maximeret vinduer på AS400.
og så snart det "fylder" hele skærmen så er der en stor "margin" i hver side som ikke bliver udfyldt. heller ikke den faste linie er helt ud til siderne.
Måske kan jeg sende et par Jpeg bileder til dig der viser det?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 13:54 #3
meget gerne... for jeg tror ikke jeg er helt med :)

min mail kan du se her: http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=nanoq&option=24
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 14:00 #4
Billeder sendt
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 14:08 #5
Jeg ser problemet..

Nu sidder jeg ikke lige med en Client Access på denne maskine... men prøv lige at klik på CA ikonet i topbjælken... giver det ikke en mulighed for at ændre fontstørrelse? - alternativt under "Vindue"
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 14:14 #6
Er det det på en WinNT du "sidder" på?
På en Win95 har jeg læst mig til at der kan man ændre fontstørrelse - men der står ikke noget om en WinNT
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 14:16 #7
Det burde styres af Client Access clienten... og dermed være platformsuafhængigt.
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 14:25 #8
Ja det BURDE det - men på en WinNT er fontstørrelse "dimmet" ned - mens (har jeg læst) på Win95/98 kan man taste (useende/font)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
12. juni 2003 - 14:28 #9
Det lyder faktisk sært...

Og det er samme version af klienten i har på de forskellige maskiner?
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 14:32 #10
Jeps - samme version og servicepakke på alle PC'er....
Avatar billede dagblad Nybegynder
12. juni 2003 - 14:33 #11
og - forøvrigt - brugeren har kørt helt "normalt" før hun gjorde et eller andet!!!
Avatar billede dagblad Nybegynder
13. juni 2003 - 10:51 #12
Nu har jeg været nødt til at geninstallere Client Access på PC'ern - brugeren ville meget gerne have det lavet.
Og nu er skærmstørrelsen som den skal være.
Det havde jeg også håbet på at det kunne gøre det.
Men desværre er jeg nødt til at tage point til mig selv - men ihvertfald Nanoq - tak fordi du kiggede på det. Jeg (vi) har kun lært at det IKKE var noget i Pc'ern der ødelage skærmstørrelsen, men udelukkende CA.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. juni 2003 - 13:44 #13
Det er helt ok...

Jeg havde en note liggende om, at jeg skulle kigge på sagen, når jeg sad foran en NT4 med Client Access... men den sletter jeg igen. Det vigtige er, du har fået det til at køre :)