Avatar billede gummimand Nybegynder
12. juni 2003 - 11:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Er WinRoute Pro det rette produkt

Jeg har en server med win2k server som sidder på internettet. Til denne server har jeg sat en arbejdsmaskine med win2k prof. som deler internetforbindelsen med serveren. På serveren kører Apache som web server.

Jeg har downloadet en 30 dages version af WinRoute Pro for at få en firewall så kun port 80 kan "ses" fra internettet så man kan tilgå min webserver, samtidig med at arbejdsmaskinen stadig kaan bruge nettet.

Er WinRoute Pro det rette produkt? Hvilke alternativer findes der evt.?

Og i så fald hvordan sætter jeg det op?
Avatar billede langbein Nybegynder
12. juni 2003 - 23:47 #1
Den innebygde firewall i Win 2000 server er en mulighet for å bare se port 80 utenfra og den er gratis hvis du har Win 2000 server. Hvorvidt du får en noenlunde beskyttelse av maskinene på LAN eller ikke det tror jeg avhenger litt av om du kjører nat med lokale adresser på lan eller ikke. Hvordan ser ip adressene på lan ut ?? Ville rent personlig følt meg mere til pass med en hardwarefirewall i forkant av 2000 K, men det går da saktens ann å teste med bare den innebygde. Kan legge noen litt flere detaljer og kanskje også teste litt her hvis det er interessant.
Avatar billede langbein Nybegynder
13. juni 2003 - 00:15 #2
Det egentlige produktet for dette fra Microsoft heter jo ISA server og det koster vel det samme som Win 2000 K server, altså en fordobling av prisen.

Det finnes jo ellers en del rimelige hardware firewalls. Man kan jo også lage en dedikert Linux firewall av en PC.

Si fra hvis du ønsker noen flere detaljer om den innebygde firewall på Win 2000 K server. (Eller hvis du ikke ønsker det. Hadde tenkt å kjøre litt testing på/med den uansett.)
Avatar billede supertau Nybegynder
18. juni 2003 - 10:49 #3
Winroute er fin til opgaven, men jeg vil foreslå at du sætter 2 netkort i serveren. Et til WAN og her lukker du op for port 80 og lukker for alt andet. Det andet netkort bruger du til LAN med private ip (192.168.x.x)
Avatar billede gummimand Nybegynder
08. april 2008 - 13:52 #4
Lukker