Avatar billede jacs Nybegynder
12. juni 2003 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Copy/Paste bug

Suk, hvor er jeg træt af Microsofts lort.

Nu er jeg stødt ind i en bug, hvor man ikke kan kopiere filer i Windows 2000. Hverken short-cuts på tastatur, træk og slip eller højre klik fungerer, hvis jeg vil kopiere noget.

Nogen, der er stødt ind i dette problem og ved, hvordan det kan løses?

Mvh
Jacob
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juni 2003 - 11:19 #1
ja, genstart PC'en.. det hjælp for mi..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. juni 2003 - 11:19 #2
mi -> mig
Avatar billede ducks Nybegynder
12. juni 2003 - 11:26 #3
Kommer selvf. an på om man vil kopiere til kontrolpanelet eller lign ;D

(Har du set efter opdateringer på www.windowsupdate.com)
Avatar billede anderswj Nybegynder
12. juni 2003 - 11:30 #4
Hvor er det du vil kopiere noget data fra og til ?.. For hvis det eksemeltvis er et gammelt dos program, eksisterer der som du selv siger en såkald BUG i Windows. Og den gør at man ikke kan copy fra dos og paste i windows eller omvendt.
Til dette skal man bruge et utility som skal placeres i \winnt\system32 som hedder ntoldapp.exe og denne fil skal startes hver gang man bruger dette dos program. for at det kan lade sig gøre skal man redigere Autoexec.NT med en linie der hedder %SystemRoot%\system32\Ntoldapp.com
Men er det windows til windows cut/paste har jeg ik nogen fiske idéer.
Avatar billede jacs Nybegynder
12. juni 2003 - 11:41 #5
Problemet eksisterer, selv om pc'en bliver genstartet. Selv det at flytte en fil rundt på skrivebordet fungerer ikke!
Og inden spørgsmålet kommer vedr. copy i dos - Jo, det fungerer.
Avatar billede ferret Nybegynder
12. juni 2003 - 12:19 #6
Man kan godt C&P'e fra et konsol vindue til Windows og vice versa, bare ikke på den normale ctrl+c, ctrl+v måde. Her er hvordan man gør:

Marker teksten i dit konsol vindue, højre klik, du har nu den tekst i udklipsholderen, for at paste skal du bare højreklikke når du ikke har noget markeret.
Avatar billede jacs Nybegynder
12. august 2003 - 11:00 #7
Jeg fandt problemet. Det kan åbenbart lade sig gøre for visse programmer at spærre fuldstændig for kopiering i Win2000. Da jeg afinstallerede programmet virkede det hele igen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 11:01 #8
og hvilket program var det så?
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 11:02 #9
ved ikke lige om det findes i windows direkte, men nogle programmer har flere clipboards .. det er lidt irriterende når man sidder i ultraedit, og får ramt en forkert tast .. :)