Avatar billede ripley Nybegynder
12. juni 2003 - 09:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Drop shadow "fylder" for meget

Jeg har lavet en knap og vil gerne have drop shadow på den.
Problemet er, at når jeg laver det, fylder skyggen for meget således, at når jeg integrerer den på min HTML-side, så ser det ud som om skyggen bliver skåret af i et firkantet hjørne - den går altså for meget ud til kanten.
Kan man ændre på, hvor meget skygge der skal kastes?

Jeg bruger den "drop shadow" effekt, der ligger i oversigten når jeg dobbeltklikker på laget, hvis I forstår?
Avatar billede k_n Nybegynder
12. juni 2003 - 10:01 #1
når du har oversigten fremme klikker du på "drop shadow" så det er den style der er aktiv. Her kan du stille på distance og evt. size.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. juni 2003 - 22:45 #2
For at komme til indstillingerne for de forskellige lag-effekter, skal du klikke på selve ordet "drop shadow" og ikke blot krydse af i "drop-shadow". Når du har klikket på ordet fremkommer en række indstillingsmuligheder.
- Hurtigt gennemgået har de forskellige indstillinger disse funktioner:

Blend mode - her definere du hvordan effekten skal "optræde" på laget.

Angle - her vælger du fra hvilken vinkel "lyset" der kaster skyggen skal komme. Hvis du vælge global angle vil dine indstillinger for vinklen have effekt på øvrige lag og indstillinger med dette punkt valgt.

Distance - definerer hvor langt du ønsker at skyggen skal kastes, eller belysningsmæssigt set, fra vilken højde lyset kastes.

Spread - er, som ordet antyder, skyggens udbredelse.

Size - er størrelsen på skyggen, eller belysningmæssigt set lysets afstandsmæssige placering i forhold til "objecktet".

Quality - kan du bruge til forskellige finurligheder, men den er mere kompliseret at gå ind i her.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. juni 2003 - 22:45 #3
objecktet = objektet
:)
Avatar billede ripley Nybegynder
18. juni 2003 - 07:38 #4
k_n: Dit svar var fint - det virkede
cgleerup: god information, som jeg kan bruge fremover!

... derfor får I begge points!