Avatar billede speder Nybegynder
12. juni 2003 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SSL på Tomcat

Hej

Jeg ville høre om der er nogle her som har prøvet at etablere SSL på en Tomcat 3.3. Jeg har genereret en privat nøgle med SimpleCA og kan simpelthen ikke få den importeret efterfølgende.

Hvis der er nogle som ved noget om det her - så skal jeg forsøge at udspecificere problemet nærmere.
Avatar billede wise Seniormester
12. juni 2003 - 09:21 #1
Hmmm, jeg har ikke lige prøvet på en tomcat3 (og er ret ny indenfor tomcat), men på en tomcat 4 tog det 30 sekunder (+20 minutters fejlsøgning fordi jeg havde sat et andet password end default :-))

Det var
* opret key
* fejl en udkommentering i server.xml

http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-4.0-doc/ssl-howto.html

Det ser ud til at være lidt sværre i 3.3, men jeg faldt over denne http://jakarta.apache.org/tomcat/tomcat-3.3-doc/tomcat-ssl-howto.html

/Lasse
Avatar billede wise Seniormester
12. juni 2003 - 09:21 #2
fejl skulle være fjern
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
12. juni 2003 - 09:26 #3
Det er jo egentlig apache softwaren der tager sig af det, afhængig af om det
et apache ssl eller mod ssl kan du kigge her:

http://www.eurotrust.dk/uk/support/index.php?page=csr-apache
http://www.eurotrust.dk/uk/support/index.php?page=csr-modssl
Avatar billede speder Nybegynder
12. juni 2003 - 09:35 #4
Tak for hints.

Jeg har som sagt genereret en privat nøgle med SimpleCA og dernæst har jeg fået et Verisign-certificat. Mit problem er nu at jeg ikke kan få importeret den private nøgle. Det har muligvis noget at gøre med at Java (JSSE) ikke kan håndtere 1024 bit i den version jeg har 1.3.1.

Men er der alternativer, OpenSSL, etc. og hvis ja, hvad skal der så gøres?

M.v.h.

Søren
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
12. juni 2003 - 09:42 #5
Hej Speder

Når det rent faktisk er et VeriSign certifikat du benytter så skal det virke
du kan e.v.t. kontakte mig på lpe@eurotrust.dk eller 39540047 hvis ikke jeg kan hjælpe så kan vores support helt sikkert.
Avatar billede speder Nybegynder
20. juni 2003 - 12:49 #6
jeg tror du har snakket med en af mine kolleger og han ser lidt mere optimistisk ud nu.