Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:06 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

PCI controller

Hvad bruges en PCI controller til og er den nødvendig når man vil på nettet via modem???

Eller kan man slette den i system/enhedshåndtering når der er et problem (!) i enhedshåndtering???

Jeg tror at modem og pci-controller slås om de samme drivere/ressourcer.

Jeg har prøvet med en driver til pci controlleren og en ny motherboard driver, men det løser ikke problemet.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:14 #1
http://www.eksperten.dk/spm/362877
fik du ikke svar her?

Jeg kan heller ikke finde det bundkort du omtaler
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:17 #2
Nej, det virker ikke.
Mit bundkort er fra Aopen - AX4BS

www.aopen.com

Har prøvet alt der, men det virker tilsyneladende ikke.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:18 #4
hvad med win update
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. juni 2003 - 09:23 #5
har du været inde i device manager (enhedshåndtering under administrer) for at se om der er nogen konflikter???
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:23 #6
Det kan jeg ikke køre, for jeg kan ikke komme på nettet.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:24 #7
Øhh du er sq da på nettet nu :-)
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:25 #8
Ja, men ikke på den computer. Det her er på arbejdet.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:27 #9
hvilke os har du?
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:30 #10
XP dansk.
Det er faktisk først efter jeg skiftede fra XP engelsk til XP dansk at problemet er opstået.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. juni 2003 - 09:32 #11
prøver lige igen..... i tilfælde af du ikke så hvad jeg skrev...
har du været inde i device manager (enhedshåndtering under administrer) for at se om der er nogen konflikter???
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:32 #12
Burde ikke have en disse at sige.
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:34 #13
morten leth <---- Undskyld, så ikke din kommentar.
Ja, der er en konflikt (!) ud for PCI-controller. Modemet fungerer fint (ikke defekt), men kan som sagt ikke komme på nettet.
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:35 #14
Prøv at fjerne den og genstart windows så
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 09:35 #15
eller tryk update mens din cd til bundkortet er i
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:36 #16
Du mener at jeg skal slette PCI-controlleren inde i enhedshåndtering. Så skulle det virke......
Men sig mig lige, hvad bruges en PCI-controller til????
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:38 #17
Update kan jeg ikke. Den kan ikke finde driveren til PCI-controlleren på CD.
Er det motherboardet jeg skal opdatere?? Det må det være, men det er jo altså driveren fra cd der allerede er installeret.
Avatar billede hdp Nybegynder
12. juni 2003 - 09:44 #18
PCI device er den driver der kontrollerer trafik til PCI kort i computeren - hvis du ikke har PCI kort kan du undvære men jeg ville nødig undvære min !
JEg ville fjerne Modem-kort ( det er internt - ikke ? ) starte op , slukke og sætte modemkortet i igen og starte op endnu en gang - så skulle modemkort blive installeret på ny og konflikten kan måske fjernes.
Avatar billede foralias Praktikant
12. juni 2003 - 09:45 #19
PCI Controlleren er den som styrer din kommunikation med pci portene, hvilket angiveligt dit modem sidder i.
Du har garanteret en IRQ konflikt, prøv når du kommer hjem at tjekke inde i din BIOS der kan du garanteret tildele dine pci porte en bestemt IRQ, prøv og se om biosen ikke kan gøre det automatisk. Alternativ må du prøve om du kan udelukke den pci port som bruger dit modems irq.
Så skal du finde ud af hvad IRQ dit modem bruger. Dette er typisk nummer 3 eller 5.
Hvad fabrikat er dit modem?
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:46 #20
Okay. Jeg prøver lidt af hvert.
Vender tilbage senere.
Tak for hjælpen indtil videre.

Yderligere kommentarer er meget velkomne. Jeg er ved at blive sindssyg!!
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 09:47 #21
Jeg ved ikke hvad fabrikat modemet er. Kan finde ud af det til mandag.
Jeg ved kun at det er Plug and Play.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. juni 2003 - 10:15 #22
Avatar billede lrd Nybegynder
12. juni 2003 - 10:17 #23
Dem har han jo allerede fundet :-)

Kik længere oppe
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. juni 2003 - 10:20 #24
det kan jo godt være det er fordi din xp ikke havde driverne til dit bundkort altså chipsets driverne... det havde min xp nemlig ikke... så det kunne gpdt være det...
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
12. juni 2003 - 10:21 #25
Har jeg prøvet morten leth. Det virker desværre ikke.
Avatar billede lrd Nybegynder
24. juni 2003 - 08:12 #26
Tror du ikke der er ved at være tid til feedback her!!
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
24. juni 2003 - 13:04 #27
Jeg har løst problemet ved at fjerne PCI-controlleren i System management.
Derfor slettede jeg modem'et og installerede det igen. Driveren til modem'et lå på en CD som ejermanden ikke vidste at han havde modtaget!!!
Avatar billede hdp Nybegynder
26. juni 2003 - 09:32 #28
Bare et spørgsmål for min forståelse: Har du fået PCI controlleren igen i System Management ?
Avatar billede sokkefjams Nybegynder
14. januar 2004 - 00:09 #29
Nej, PCI controlleren er slettet i System Management.