Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2003 - 21:29 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

hvilken billedprogram

jeg er meget glad at arbejde med billeder, vil høre er der en der kan foreslå vhilken billedbehandlingsprogram jeg skall ha . er meget glad for det der slideshow og så videre.
hoper nogen vil svare .
Avatar billede throwman Nybegynder
11. juni 2003 - 21:33 #1
PhotoShop.... kan simpelthed det hele :)
Avatar billede throwman Nybegynder
11. juni 2003 - 21:36 #2
Her er et link..... http://www.adobe.com/products/photoshop/main.html

Og til sidst mener simpelthen....
Avatar billede chili17 Nybegynder
11. juni 2003 - 21:37 #3
Kan du ikke uddybe det lidt mere hvad det er du vil med et billedbehandlingsprogram
Det er rigtigt hvad throwman siger "photoShop kan det hele" men det koster også kassen - 7000 - 8000kr - og hvis du bare vil vise slideshow på din skærm er det måske lidt i overkanten
Avatar billede oppes Seniormester
11. juni 2003 - 22:07 #4
nej nej jeg er en der prøver at klare med billige penge men vil osse give lidt for at få glæde af min digitalkamera. jeg hade en gang en billed behandlings program som jeg var glad for men desværre var det kun en måned og så skulle man købe det og ikke hade midedel til det. og nu vil jeg gerne ofre lidt penge på det en kan ikke huske hvad det hedder.
Avatar billede chili17 Nybegynder
11. juni 2003 - 22:26 #5
Så er der programmer som -PhotoshopElements 2-
http://www.adobe.com/store/products/master.jhtml?id=catPhotoshopElements&sourcecode=106507
der er en lightversion af Photoshop

Eller PaintShopPro 8
http://www.jasc.com/

Begge programmer kan rigeligt hvis ikke man er pro. grafiker eller lignende - selv sværger jeg til PSP

Priserne er ca. 700 kr for hvert af programmerne

Et program til ca. samme pris er PhotoImpact 8 - som jeg dog ikke kender
http://www.ulead.com/pi/runme.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 22:36 #6
Programmet Gimp til Linux bliver ofte benævnt som pedant til Photoshop for Windows.

Men hvorfor ikke begynde med (gratis) en version af Gimp til Windows? WinGimp
http://www.wingimp.org/
Avatar billede cgleerup Nybegynder
11. juni 2003 - 23:10 #7
Photoshop elements, som chili17 også nævner, er jo et godt sted at starte hvis man eksempelvis senere vil avancere til pro løsningen. Jeg tror mange nybegyndere vil have glæde af at starte op i et lidt mindre program, men med mange af de samme termer!
Avatar billede chili17 Nybegynder
11. juni 2003 - 23:44 #8
Syntes dog at PSP efter at den kom i ver.8 slår Photoshop elements med flere længder. - Og selv om man starter med PSP tror jeg ikke det senere er et problem at gå over til PhotoShop, da tingene hedder stort set det samme.

Der er en anmeldelse af PSP her
http://www.haun.dk/index.php?mode=1&artid=130
Avatar billede necro Nybegynder
20. juni 2003 - 20:03 #9
photoshop, photoshop elements, paintshop pro, er nogenlunde gode raster-programmer. foretrækker helt klart selv photoshop. GIMP kunne [måske] sammenlignes med photoshop, dog vil jeg påstå, at det kun er fordi Linux ikke har noget nært så godt, for som program vil jeg påstå det er dårligere.
Avatar billede dosmer Nybegynder
21. juli 2003 - 13:18 #10
Photosuite 4 platinum fra MGI er både bedst og nemmest at arbejde med! Og det er meget, meget billigere end det noget dårligere Photoshop. Eneste problem: Det fås ikke mere. Roxio har overtaget programmet og sendt en 5'er på markedet, som kun er en bleg afskygning af 4'eren.
Avatar billede oppes Seniormester
17. november 2003 - 20:55 #11
Først undskyld jeg er sent på det , men better sent end aldrig.
Tak for hjælpen, jeg prøver at bestemme mig.

Jeg synes at alle svar er oplysende så deler jeg pointerne lige.
mvh.oppes