Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 14:17 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Brænder der "skratter"

Hejsa allesammen. Jeg håber at i kan hjælpe mig med et problem jeg har. Har lige købt en ny bærbar (Vega) og vil gerne brænde nogle cd'er. Mit drev er et kombidrev som hedder samsung CDRW/DVD SN-324B. Når jeg brænder cd'er virke det første 2-3 numre fint nok, men dernæst begynder de at "skratte" og de sidste sange kan slet ikke spilles. Jeg har prøvet at brænde på adskillige hastigheder, helt fra x24 til x1 og bruger NEROburn eller mediaplayer til det, men ligemeget hvad, "skratter" sangene stadigt. Har forhørt mig hos proconsult, men de aner intet, så derfor er der gode point til den som har et fornuftigt svar.
Håber der er en der kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Jesper
Avatar billede real_icebear Nybegynder
11. juni 2003 - 14:51 #1
Hmmm... Hvis der ikke er nogen problemer med at skrive almindlige data cder burder der ikke være noget galt med brænderen men det kunne evt. være det anlæg du prøver og afspille cden på ikke kan læse cdr skiver, sidste men ikke mindst kunne det være at cden er kopi sikret.
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 14:53 #2
Hej real icebear. Alm data cd'er? Jeg har prøvet at lave cd'er med mp3 filer og der er samme problem. Det er ikke kun når jeg kopiere en cd, men også når jeg skal lave cd'er af mp3 filer.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
11. juni 2003 - 14:56 #3
Nu skal jeg lige høre om jeg har forstået spørgsmålet helt rigtigt, du kan godt brænde cden, men du kan ikke afspille den. Rigtigt ikke?

Hvad afspiller du den brændte cd på
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 14:58 #4
På stereoanlæg, discman og computeren, men det virker stadigt ikke... Jeg har været inde på neroburn og der står at man skal slå "jittercorrection" til, men aner ikke hvad det er og hvor det er...
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 14:59 #5
har du prøvet og spille dem på din computer
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 14:59 #6
hov havde ikke læst det hele
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 15:00 #7
Proware: Ja, cd'erne? Det har jeg... Der er det også galt...
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 15:01 #8
det ltder til at den ikke brænder det som den skal
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 15:02 #9
Jamen hvorfor "skratter" cd'erne så? Og det sidste kan man ikke høre. Har prøvet forskellige slags cd'er
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 15:04 #10
hvordan har du sat den til
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 15:05 #11
Har saat hvad til? Brænderen? Den er allerede i den bærbare. Det er et kombidrev.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
11. juni 2003 - 15:06 #12
Det der jittercorrection ved jeg ikke hvad er, jeg plejer bare gå ind i nero og vælg at jeg vil lave en audio cd også tryk på brænd...

Har du prøvet og brænde en cd med data filer og se om den kan det?
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 15:07 #13
hm okay jeg må indrømme at jeg ikke lige kan komme på hvad det kan være
Avatar billede jespervega Nybegynder
11. juni 2003 - 15:08 #14
Hvordan gør jeg det real? Nu er jeg selvfølgelig løbet tør for cd'er. Har spilt en 20 stykker på det lort her.
Avatar billede real_icebear Nybegynder
11. juni 2003 - 15:11 #15
Du vælger at lave en data cd i nero og så finder du nogle filer på din pc og brænde på cden.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 15:11 #16
Det lyder som om, at den efter brænding af de 3-4 første kun får brændt noget data (lyd) på de næste (skratter) og til sidst får den slet ingen data fyldt på skiven, selv om brænding tilsyneladnede stadig foregår.

Det lyder som en alvorlig fejl/mangel og du skal bestemt ikke lade dig feje til side hos Proconsult med at de "aner intet".
Det er deres ansvar og de må reparere, bytte eller lade handlen gå tilbage.
Avatar billede proware Nybegynder
11. juni 2003 - 15:42 #17
jeg må holde med halifax gå ind hvor du har købt den og få dem til og brænde en cd så kan de også se at det ikke bare er noget du siger
Avatar billede real_icebear Nybegynder
11. juni 2003 - 16:17 #18
Ja hvis du har brugt 20 cder på at få det til at virke kunne det godt ske du skulle tage derind hvor du har købt den og så kan de vise dig hvordan det virker og hvis de ikke kan få det til og virke må de sende den til rep
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. juni 2003 - 21:38 #19
Det lyder som om du bruger et medie der ikke er helt kompatibelt med brænderen.
Prøv med et andet mærke af brændbare cdrommer :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. juni 2003 - 21:56 #20
Det var åbenbart det rigitge svar, jag takker for point.