Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 11:09 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

hvorfor kan jeg ikke starte MYSQL server

Når jeg prøver at starte MySQL server (ved at klikke på det lille "trafiklyst" icon i tray og vælge start service, så starter den kun et kort øjeblik altså bliver grøn for så at stoppe hurtigt igen = bliver rød.

Hvad er der sket har haft det til at køre, men så genstartede jeg og nu virker det ikke mere

hjælp mig
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 12:07 #1
Står der noget brugbart i event loggen ?
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 12:19 #2
hvor er man den
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 12:22 #3
er = ser
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 12:24 #4
Windows 2000:
  Control Panel
  Administrative Tools
  Event Viewer
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 12:28 #5
under description står der bare
"The MySql service terminated unexpectedly. It has done this 7 time(s).
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 12:38 #6
Hm. Det hjalp jo ikke meget.
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 12:39 #7
niks, nu kører jeg xp og ikke win2000 er det et problem ?
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 12:42 #8
+ tror måske fejlen kom efter jeg installerede MyOdbc, men det SKAL være istalleret så jeg vil da ikke håbe det er derfor
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2003 - 12:46 #9
Selvfølgelig kan MyODBC og MySQL sameksistere.

Jeg spekulerer bare på om versionerne nu matcher.
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 13:04 #10
det skulle de gerne begge nyeste versioner hentet fra mysql.com
Avatar billede henan Nybegynder
11. juni 2003 - 19:38 #11
Hvad skal MyODBC bruges til?

Har du downloadet production-versionen eller alpha-versionen? Mit råd er, at du prøver production-versionen hvis det ikke er den du har installeret.

Prøv evt. at afinstallere MyODBC og se om din database virker uden.

- fra en mediekoordinator til en anden ;-)
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 22:29 #12
Til at connecte via ODBC selvfølgelig ;-) (har haft diskutionen med andre her på eksperten omkring hvilke måde der er bedst til at connecte, sql-oledb-odbc, men det er bare noget jeg leger med, så prøver lige odbc lidt, også selv om det måske ikke er bedste valg i sidste ende.

Jo jeg bruger godt nok produkt versionen, så det kan ikke være derfor

Tror helt bestemt IKKE man kan connecte via ODBC uden at have MyODBC installeret, for .NET understøtter ikke MyODBC som standart endnu (så vidt som jeg har forstået)

-OK nu blev jeg godt nok en smule nysgerrig - er vi gamle "klassekammerater" fra ATS eller ? og hvordan vidste du at jeg var MEK (-:
Avatar billede drakwing Nybegynder
11. juni 2003 - 22:41 #13
hmm tror lige jeg vover et gæt selv - Henrik "Silver"
Avatar billede detox Nybegynder
11. juni 2003 - 23:53 #14
Jeg har selv haft det samme problem og en overgang var jeg nødt til at starte MySQL ved hjælp af en bat-fil. Det skal siges at det til gengæld fungerede fortrinligt, især da jeg lagde en genvej i startmappen.
Du kan jo prøve om du kan starte den manuelt og evt. prøve med en bat.
Fx:
cd mysql
cd bin
start mysqld-nt.exe --standalone
Avatar billede detox Nybegynder
12. juni 2003 - 00:07 #15
Prøv osse og tjekke din "path" systemvariabel. Jeg tror nok det var sådan jeg fik løst problemet vedr. servicen.
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 07:54 #16
med path systemvariable mener du i my.ini filen som man ligger i windows system32 folder ikke ?, der er path ok og det med at starte den manuelt ser ikke ud til at virke
Avatar billede detox Nybegynder
12. juni 2003 - 18:58 #17
Næ, jeg havde en gammel path liggende i miljøvariabler;
(Denne Computer/egenskaber/avanceret/miljøvariabler).
Forøvrigt ligger min my.ini ikke i system32, men i windows mappen.
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 19:57 #18
hvilket OS kører du ? og hvad er det jeg skal sætte path til og hvilke af sys variablerne er der tale om ?
Avatar billede henan Nybegynder
12. juni 2003 - 20:02 #19
drakwing, kan du ikke afinstallere MySQL igen? Så kan jeg sende dig den MySQL, jeg bruger på min WinXP Pro. Der var ingen problemer med at få den til at køre som service eller noget...

/silver
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 20:05 #20
er det ikke bare version 4.0.13 ?
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 20:07 #21
er næsten 100% sikker på at problemet opstod da jeg intallerede MyODBC-3.51.06
Avatar billede henan Nybegynder
12. juni 2003 - 20:08 #22
4.0.12 kører jeg. Det er hvad min host kan tilbyde om ikke så længe, så for at have et ok udviklingsmiljø har jeg valgt den. Men .13 burde da også virke...

Bruger du Messenger?
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 20:09 #23
jep drakwing@hotmail.com
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 20:09 #24
fejl - drakwingd@hotmail.com
Avatar billede detox Nybegynder
12. juni 2003 - 20:19 #25
Win xp-pro. Det med sys-variablen var bare en tanke. For mit vedkommende var der sat en path=c:/winnt, hvor jeg bruger c:/windows.
Avatar billede drakwing Nybegynder
12. juni 2003 - 20:24 #26
hmm jo det var også det jeg tænkte og jo den er sat ok
Avatar billede detox Nybegynder
12. juni 2003 - 20:45 #27
Forøvrigt hører jeg der er problemer med ver 4.0.13. Jeg husker at eksperten.dk var nede på et tidspunkt, fordi de var nød til at nedgradere til 4.0.12.
Avatar billede henan Nybegynder
12. juni 2003 - 21:49 #28
Selv tak for hjælpen!