Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
11. juni 2003 - 10:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genstarter istedet for at lukke ned

Hej Håber der er nogen der kan hjælp mig.

jeg har en compaq desktop intel 200Mhz. mx på arbejdet.

Den virkede fint inden jeg begyndte at pille ved den. Problemet er at den ikke vil lukke ned som den gjorde i starten. Når jeg trykkede "start" efterfulgt af "Luk" lukkede den vindows ned og kom med en meddelelse i dårlig opløsning om at nu kunne man slukke computeren (manuelt). Det stadie vil jeg gerne frem til igen.

MEN efter at jeg satte 128 mb. ram mere i, sa den nu har 128+32+32 og opdateret windows NT. under windows update og installeret outlook express, er maskinen blevet væsentligt hurtigere.

MEN den vil ikke lukke ned, den genstarter i stedet. Når man så skal logge på efter den er genstartet igen, så kan man vælge at slukke computeren og når man vælger dette, så lukker den ned som oprindeligt. Dog er det upraktisk at den først genstarter inden den vil lukke

i registreringsdatabasen er følgende: hvis det er til nogen hjælp:

\windows\currentversion\explorer\shutdown setting    0x00000001 (1)
\windows\currentversion\shutdown\shutdown setting    0x00000003 (3)
\windowsNT\currentversion\winlogon\powerdownaftershutdown  "1"
\windowsNT\currentversion\winlogon\shutdownwithoutlogon    "1"
\system\controlset001\control\sessionmanager\memerymanagement\clearpagefileatshutdown 0x0000000 (0)

Automatisk Power Management findes ikke i bios, og det nytter vel ikke at opdaterer bios, da det har virket med nedlukning

Det er en AT maskine og jeg mener ikke at de andre maskiner vi har i firmaet kan slukke for strømmen selv, Altså de skal slukkes manuelt og det er også rigeligt fint hvis bare jeg får min til det..

Håber at I kan hjælpe mig.

jeg er ikke fedtet med point, I skal bare lige fortælle mig hvordan man overfører dem

mvh. Niels
Avatar billede mickey777 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:47 #1
Avatar billede mickey777 Nybegynder
11. juni 2003 - 13:49 #2
Alternativ ændre følgende linie til:

\windowsNT\currentversion\winlogon\powerdownaftershutdown  "0"

Selvom værdien 1 svarer til shutdown, så prøv lige at give den værdien 0 som så svarer til reboote. Måske vil det hjælpe, og hvor fejlen ligger kan jeg ikke umiddelbart sige noget om.
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
11. juni 2003 - 14:20 #3
det link. gælder den også windows NT. vil gerne den kunne lukke ned via den normale vej.
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
11. juni 2003 - 14:33 #4
har accepteret svaret :-) det virkede at sætte den til 0
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. juni 2003 - 10:48 #5
Underligt for værdien udtrykker nemlig reboot, men takker for points
Avatar billede niels_kristiansen Nybegynder
13. juni 2003 - 17:43 #6
det er vel fordi den ikke kan lukke ned automatisk, altså slå strømen fra. ved reboot går den bare manuelt ned, så man selv skal trykke på knappen.hvis den står til "1" fejler den og rebooter ???? tror jeg