Avatar billede lee Nybegynder
11. juni 2003 - 01:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brænder og cdrom drev ?

Hmmm

Jeg har nu i længere tid haft problemer med begge dele (Brænder og cdrom Drev)
Når jeg har brændt en cd, kan jeg af og til ikke se hvad der er på den via mit brænder drev.
Og aldrig med mit cd rom drev.

Jeg har formateret men det driller stadig.

Jeg kan derimod godt se mine andre cdër dvs de købte. på begge drev.... hvad pokker sker der ?

Hvorfor sker det sporadisk... ?

Mvh Lee
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 01:55 #1
Vi foreslå, at du prøver et andet fabrikat/kvalitet af cdr skiver.
Avatar billede lee Nybegynder
11. juni 2003 - 02:24 #2
ehmmm er man lidt skitzofren *GGG* ;O)

nu har de jo ikke altid drillet på den måde
Avatar billede a_trunk Nybegynder
11. juni 2003 - 08:12 #3
enig med halifax og test CDer før brænding hvem ved,, måske defekte filer eller anden grund til de ikke kan brændes ud
Avatar billede lee Nybegynder
11. juni 2003 - 10:47 #4
Jamen de kan godt brændes... det er jo det der er hele problematikken...

De kan blot kun læsses af mit brænderdrev sporadisk = af og til.

Det ene øjeblik kan jeg læse dem det andet kan jeg ikke.
Hmmm... alle andre kan læse dem hver gang... så der må da være noget galt med mine drev
????

/Lee
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 14:10 #5
Se, det var en ny oplysning: "alle andre kan læse dem hver gang". Er det nu helt rigtigt at det gælder "alle andre"

Det mærkelige er, at dine drev kan læse købte cd'er. Og de har jo ikke altid drillet på den måde.
Må jeg spørge - brugte du tidligere samme mærke cdr til at brænde på? Brugte du tidligere 650MB skiver, hvor du i dag måske benytter 700MB skiver, blot som eksempel.

Er dine drev af ældre dato/billig kvalitet fsv angår laseren. Det kan nemlig gøre en forskel, at de kan læse "fabriksbrændte" (købte) cd'er, men ikke altid dem, man selv brænder.
Det problem kendes lidt fra billige musikanlæg, som godt kan afspille købte musik cd'er, men ikke vil/kan afspille en backup, man selv har brændt.

Hvis det ikke hjælper at brænde på nogle andre skiver, kan løsningen desværre være, at du bør investere i to nye drev.
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 14:16 #6
Kan være det er nok at skifte brænder, fordi nuværende er slidt, så den ikke foretager brændingen "hård" nok. Det jeg mener er, at brændingen ikke foretages i en kvalitet, så aflæsning af data bagefter er mulig. Selv om du under brændingen ikke får meddelelse "Brændingen slog fejl ved bla bla"

Jeg fik selv løst et problem der minder om dit (incl. brænding af musik cd'er) ved at købe en anden brænder.
Avatar billede lee Nybegynder
11. juni 2003 - 14:28 #7
Hej halifax

Jo altså...
Jeg købte jo engang et kæmpe tårn cdér. Og har aldrig haft brug for at købe nye endnu. Og de er alle på 650 MB. Så der er ikke på grund af andre slags cd'er.

Mit brænderdrev er ½ år gammelt. Det er et Lite-On LTR - 48246s  sig til hvis det er en anden definition du har brug for, for at kunne hjælpe.

Mit cdrom drev er et Teac CD-540E 4 år gammelt.

Nye Drev.... ;'(

Lee
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2003 - 14:40 #8
lee - Alt lyder umiddelbart fornuftigt nok med dine skiver og dine drev.
Jeg kan jo kun svare ud fra en teoretisk betragtning om måske dårlige skiver, samt egen erfaring om, at mit drev på et tidspunkt begyndte at brænde dårligt. Med Nero Burning...

Hvis du ikke får brugbart svar/løsning på problemet, ville jeg med en kun et ½ år gammel brænder reklamere over for sælger om, at drevet ikke kan brænde i en kvalitet så skiverne bagefter kan læses på andre drev, og kun af og til kan læses på brænderdrevet.

Lån eller byt dig til et par andre skiver hos en kammerat og brænd dem. Er resultatet stadig det samme, står du med gode kort i en reklamationssag.
Avatar billede lee Nybegynder
11. juni 2003 - 14:46 #9
Mange tak Halifax

Jeg har tit haft problemer med at programmet Nero burner ligger min computer helt ned, og har formateret flere gange på grund af det program ;o( Men det er jo et godt program.

Jeg vil forsøge at brænde et par cd'er på andre skiver, og tjekke om det er det samme problem...

*leder febrilsk efter min kvitering*

/Lee
Avatar billede lee Nybegynder
27. juni 2003 - 17:35 #10
hmmm har aldrig fået tjekket det men er on it
Avatar billede lee Nybegynder
02. juli 2003 - 21:13 #11
hmm ja så har jeg formateret igen... og efter denne omgang kan jeg nu både læse fra dcccrom og brænderdrevet... utroligt som computeren a og til har sit eget liv.

Men tak for hjælpen... det er rart at få lidt responce herindefra når desperationen begynder at koge over ;o)