Avatar billede mtrolle Nybegynder
10. juni 2003 - 22:52 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

PSU vurdering!

Hejsa!

Jeg står over for et vigtigt valg!
Jeg vil gerne have en lownoise strømforsyning, da jeg er meget træt af at høre på støjen fra min computer!
Jeg har taget første skridt og erstattet min cpu-køler, hvilket har givet et godt resultat, men nu vil jeg altså gerne slippe mest muligt for støjen!

Jeg har kigget på denne PSU:
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13373

Og denne PSU:
http://www.compucase.de/produkt42D.htm

Der er bare en prisforskel på godt og vel 250 kr. hvilket jeg gerne vil bespare, hvis det kan lade sig gi sig uden at svække vildt meget på kvaliteten!

Den første PSU jeg har linket til, står til at være til P4 (hvilket jeg formoder er til Intel Pentium 4), har det nogen betydning, da jeg har en AMD 1,67 Ghz cpu (2200+ eller hvad den nu hedder)

//mtrolle
Avatar billede bredker Nybegynder
10. juni 2003 - 22:56 #1
det er rigeligt med den billigste
at den er til p4 er fordi at nogle p4 har et ekstra stik på kortet ,så der er et stik til det ,så jeg ville ikke give det ekstra
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
10. juni 2003 - 23:07 #2
Vælg noget andet end Q-tec og Codegen osv., da de ikk levere så mange anpæere, som kvalitets PSU'er.
Har en Q-tec 350W den kan ikk trække min com, P4, 2 hd's, 1 cd-rom, diskettte, Radeon 9700 og resten der er normalt i en computer + Q-tec ikk er de mest lydløse, min er begyndt at brumme.
/Thomas
Avatar billede bonet Nybegynder
10. juni 2003 - 23:08 #3
Jeg vil anbefale PSU ATX 300W Low Noise FI PFC da der er 300Watt samt max 27 DB - hvis den er dyreste så er det givet godt ud. Den anden har max 180 Watt og vil sætte en begrænsning senere hen..
Avatar billede kfz Nybegynder
10. juni 2003 - 23:09 #4
skift blæseren i din nuværende strømforsyning ud med denne http://www.studiedata.dk/product.asp?product=319&page=1
Avatar billede hub Nybegynder
10. juni 2003 - 23:10 #5
Prøv at kigge lidt hos www.studiedata.dk -de er specialister mht. støjdæmpning..
Avatar billede spt Nybegynder
16. juni 2003 - 22:32 #6
træt af larm og så de to ha!

compucase
20 - 30 db alt efter temp, en psu der hele tiden svinger i hastighed og lydstyrke.... pænt iriterende

Q-tec
under 27 db niks heller ikke lownoise.

næh det her er lownoise:
http://www.thermaltake.com/products/purepower/w0008r.htm

ellers er enermax gode

studiedata har nogle forslag på lownoise, men se dig godt for de holder ikke helt hvad de lover, så find en anmeldelse af dem før du køber.