Avatar billede -anders- Juniormester
10. juni 2003 - 22:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

ActiveX TreeWiev controls, hvordan bruges det

Hej Ekspeter

Jeg har oprettet en form. Når jeg går i designvisning kan via listen ActiveX indsætte et såkaldt TreeWievControl. Når jeg står i design kan jeg se nogle elementer der minder lidt om navigation.

Spørgsmålet er hvordan det nu virker hvis jeg gerne vil kunne navigere via denne ActiveX feks. åbne diverse forms e.t.c. Når formen ikke er i design kan jeg ikke se noget i activeX elementet.

Nogen der kan fortælle lidt om hvordan det virker.

mvh Anders.
Avatar billede -anders- Juniormester
10. juni 2003 - 22:26 #1
PS. jeg arbejder i Access2000 på både win2000Pro og Win98
Avatar billede -anders- Juniormester
10. juni 2003 - 22:41 #2
Okay vidste godt det var et sent indlæg, vender tilbage imorgen og håber på indlæg på spørgsmålet sov godt allesammen

anders
Avatar billede nih Novice
10. juni 2003 - 22:47 #3
anders læg din mail så har jeg et eksempel du må få.

en telefonliste :)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:51 #4
>>nih Den ville jeg også gerne havde. Min E-mail er:
oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik13
Avatar billede nih Novice
10. juni 2003 - 22:53 #5
sendt - den er er nem at huske, din email :)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
10. juni 2003 - 22:57 #6
>>nih Tak for tilsendte, det ser spændene ud.  :o)
Avatar billede -anders- Juniormester
11. juni 2003 - 07:53 #7
Hej nih
Godmorgen, her er min mail anj@nationalbanken.dk, jeg gælder mig til at se dit eks.

mvh Anders
Avatar billede faroe Nybegynder
11. juni 2003 - 09:10 #8
jeg vil også se den:) jvis det er muligt:) ej@eforrit.com
Avatar billede -anders- Juniormester
11. juni 2003 - 17:17 #9
Hej Igen, er nu på vej hjem, hvis det ikke er for besværligt kan dbeks. også sendes til anj@bryggemail.dk på forhånd tak.

mvh Anders.
Avatar billede nih Novice
11. juni 2003 - 21:51 #10
sendt !
Avatar billede -anders- Juniormester
12. juni 2003 - 07:54 #12
Hej Niels
Tak for din dit dbeks. det fint ud, vil nu arbejde videre derfra, ovenstående links er nu også gode. Hvis du lægger et svar kan du få dine point.

mvh Anders.
Avatar billede nih Novice
12. juni 2003 - 10:20 #13
ok
Avatar billede -anders- Juniormester
12. juni 2003 - 10:30 #14
Hej igen her er dine points, tak for hjælpen.

Jeg har forresten downloadet treewizard fra dette link http://www3.sympatico.ca/carbonnb/bryan/Access/TreeViewSB.html, det virker sådan set meget godt, men kan ikke få childnode til at virke, selev tree er kun overornet, der er ingen + eller - lidt forvirende. Hvis du på et tidspunkt for tid til at prøve linket kunne det være sjovt om du kunne få det at virke helt. Skulle det være et spørgsmål om point, kan jeg sagtens oprette et ny spørgsmål vedr. dette, men forløbig 200 points til dig.

mvh Anders
Avatar billede nih Novice
12. juni 2003 - 13:16 #15
I designvisning skal du åbne egenskaberne for dit treeview - højreklik - tree-ctrl objekt - properties

I den dialogbox kan du angive forskellige styles:
nummer 6 giver linesplusminustekst

Prøv det
Niels
Avatar billede -anders- Juniormester
12. juni 2003 - 13:30 #16
Hej
Tak for tippet, jeg har forsøgt det du forslår, men det ændre ikke noget uanset hvad jeg gør under egenskaber fot ctrlTree, måske det er tillægsprogrammet der fejler. Nevermind det kan nok ikke betale sig at bruge for meget tid på det. Måske jeg opretter et nyt spørgsmål omkring dette problem. Har du selv prøvet, og kan du få dettil at virke??

Anders