Avatar billede triumfthye Nybegynder
26. august 1999 - 09:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express 5 urigtig fejlmeddelse

Jeg har opgraderet til EI5/OE5, hvorefter jeg får følgende urigtige fejlmeddelelse, når jeg forsøger at sende post: "Meddelelsen kunne ikke sendes. Nogle af modtagerne af denne meddelelse er ikke gyldige. Ret navnene."!!! Jeg ved, det er et kendt problem, men hvordan løses det?
Avatar billede thoeger Nybegynder
26. august 1999 - 09:58 #1
Det er fordi der ikke er indtastet nogen email adresse i deres kontaktpost!!!
Avatar billede triumfthye Nybegynder
26. august 1999 - 10:16 #2
Selvfølgelig er der korrekt email-adresse som standart i adressekartoteket for kontaktpersonen under personlige (hvilket jo altid har virket)!!!
Avatar billede thoeger Nybegynder
26. august 1999 - 10:50 #3
hmmm, jeg har bare haft det samme problem og der var det fordid er var fejl i adresse kartoteket
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. august 1999 - 13:47 #4
Har tjækket afsender indstillingerne?
Avatar billede triumfthye Nybegynder
26. august 1999 - 14:00 #5
Ja,jeg har tjekket afsender-indstillingerne...
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. august 1999 - 15:07 #6
ok.

Jeg har haft samme problem men det var kun med én bestemt mail adr. så jeg sendte til den mail adr. med hotmail. Der var ikke nogle problemer med alle de andre modtager adr. jeg havde.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. august 1999 - 15:08 #7
Så prøv om du kan sende til en anden mail adr. og hvis det virker må det være noget med din mailudbyder eller sådan noget.
Avatar billede triumfthye Nybegynder
26. august 1999 - 15:43 #8
Jeg kan ikke sende til nogen som helst - jævnfør fejlmeddelelse.
Avatar billede triumfthye Nybegynder
26. august 1999 - 16:04 #9
Bemærk, fejlmeddelelsen fremkommer når ny meddelelse skal overføres til udbakke! (Og har derfor intet med udbyder/forbindelse at gøre)...
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. august 1999 - 16:53 #10
prøv at lave en ny konti og se om du kan sende med den.
Avatar billede ccc26934 Nybegynder
27. september 1999 - 23:42 #11
jeg har haft det samme problem som du- og har ikke kunnet løse det!!!
Men hvis du går ind på Microsofts updateside ( under "hjælp" på værktøjslinjen) kan du- efter at Microsoft har undersøgt de komponenter du har installeret på din PC- bede om at få Outlook Express afinstalleret. Ganske vist betyder det, at du automatisk får Outlook Express 4.x istedet for OE 5.0. Men er det ikke bedre at have 4.x og kunne sende mail end at have 5.0 uden at kunne sende!
Jeg må lige sige, at jeg inden jeg gjorde dette fjernede mit adressekartotek!
Held og lykke
claus
Avatar billede elk Nybegynder
04. oktober 1999 - 19:56 #12
tjek mit svar på "Jeg kan ikke sende emails 01-09-99"

Jeg mener ikke at det er et adresse katalog problem, men derimod en emailkonto opsætnings problem
Avatar billede winkill Nybegynder
10. oktober 1999 - 18:17 #13
Alt efter opsætningen af din mailserver kan forkert e-mail adresse fejlmeddelelser være mere eller mindre korrekte.
Det mest sansynlige her er at den e-mail adresse du har indtastet i Funktioner->Konti->Post->Egenskaber->Email adresse forkert (Store bogstaver, mellemrum . før @ eller noget andet der gør at postserveren ikke kan genkende den).

Løsningen er at gå ind og rette den adresse der står som afsender (i din(e) Internet Konti)
HUSK!!! At OE kan finde på at bruge den gamle opsætning sammen med de mails du evt. har liggende i udbakke, så for at rette fejlen helt er du nød til at slette dem eller flytte dem til mappen Klader.
Avatar billede poo Nybegynder
15. december 1999 - 23:31 #14
Microsoft Skriver:

på: http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q239/1/35.ASP

Error Message: The Message Could Not Be Sent. Some of the Recipients for This Message Are Not Valid.

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Outlook Express version 5 for Windows 98
Microsoft Outlook Express version 5 for Windows 95
Microsoft Windows 98 Second Edition

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
When you send a message in Outlook Express, you may receive one of the following error messages:

Outlook Express: There was an error opening this message.
An error has occurred.
The Address Book failed to load. Outlook Express is incorrectly configured, please re-install.
The message could not be sent. Some of the recipients for this message are not valid. Please verify the names.

CAUSE
This issue can occur if the Wab32.dll file is damaged.

RESOLUTION
To resolve this issue, extract a new copy of the Wab32.dll file from the Windows Update Setup Files folder into the "C:\Program Files\Common Files\System" folder. To do so, use the appropriate method:

Windows 98
Click Start, click Run, type sfc, and then click OK.

Click Extract one file from installation disk.

In the Specify the system file you would like to restore box, type wab32.dll, and then click Start.

In the Restore from box, type c:\windows update setup files.

In the Save file in box, type c:\program files\common files\system, and then click OK.

Follow the instructions on your screen to complete the extract process, and then restart the computer.

Windows 95
Click Start, point to Find, and then click Files or Folders.

In the Named box, type wab.cab, and then click Find Now.

Double-click the Wab.cab file, and then double-click the Wab32.dll file.

Open the "C:\Program Files\Common Files\System" folder, and then click OK.

Restart the computer.

For additional information about how to extract a file, please click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q129605 How to Extract Original Compressed Windows Files
Windows 98 Second Edition
Click Start, click Run, type sfc, and then click OK.

Click Extract one file from installation disk.

In the Specify the system file you would like to restore box, type wab32.dll, and then click Start.

In the Restore from box, type d:\win98, where d is the correct letter for your CD-ROM drive. Make sure you insert the Windows 98 Second Edition CD-ROM into CD-ROM drive.

In the Save file in box, type c:\program files\common files\system, and then click OK.

Follow the instructions on your screen to complete the extract process, and then restart the computer.