Avatar billede mb1000 Nybegynder
10. juni 2003 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC fanger ikke skærmkort

Jeg har en AMD 333mhz med skærmkortproblemer. Den starter op med sort skærm, men ifølge "bib" lyden, fungere PC'en som den skal. Jeg har skiftet monitor, skiftet skærmkort, haft back-up batteriet ude, men kort efter er det samme problem igen. Efter mange startforsøg, kan jeg få PC til at virke, og så kører den fejlfrit.

Hvad kan dette skyldes?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. juni 2003 - 17:25 #1
Dit skærmkort sidder ikke helt nede i soklen,pil det ud og sæt det i nogle gange.
Avatar billede mazing Nybegynder
10. juni 2003 - 18:07 #2
Kan sagtens skyldes dine ram! Ikke blande for meget.. Har oplevet det tit.. prøv med nogle forskellige kombinationer eller prøv at holde dig til 1 ram blok og se om det funker på den måde. Håber dte kan løse dit problem :)
Avatar billede c-holst Novice
10. juni 2003 - 21:52 #3
den fungerer vel ikke som den skal når den bipper. hjælper det ikke at trykke grafikkortet godt i, er der nok noget med rammene. prøv dig frem med en klods af gangen i det første slot, den største først. Det skal ikke så meget til at bringe en gammel maskine ud af fatning hvis den har stået uden at blive pillet ved i lang tid(bare min egen mening)
her er biipkoderne:http://bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Avatar billede mb1000 Nybegynder
11. juni 2003 - 07:10 #4
- jeg skal kigge på computeren i weekenden, så vil jeg prøve jeres forslag :-)
Avatar billede mb1000 Nybegynder
12. juni 2003 - 20:38 #5
- nå der går lidt længere tid....jeg tror det er rammene, der er problemet, da jeg har sat nye ram i for ikke så længe siden.