Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 12:54 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Min PC vil ikke slukke, uden vold!

Hjææææææææææææææææælp!

Igår opstod et meget underligt problem!
da jeg skulle til at slukke den (natten til tirsdag) ville den ikke slukke og for så vidt genstarte.

når jeg trukker Luk Computer.. siger den en lyd som den plejer (ala et ''grynt'') men så istedet for at lukke computeren blivber den bare stående... dog lukkede den 1 program!

Jeg formaterede så i går eftermiddags... og der var det muligt at genstarte efter jeg havde installeret nogle programmer. Men nu gider den ikke slukke eller genstarte igen!

HVAD ER DER GALT?

jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig, da computeren jo ikke lige frem har godt af ikke at gidde slukke!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 12:55 #1
Hvilket operativ system?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 12:56 #2
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 12:56 #3
Jeg kører Windows XP!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 12:56 #4
Godt satset ;)
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 12:59 #5
kan jeg downloade fra Microsoft uden at blive busted? jeg har nemlig været så torske dum at smide min rigtige XP key væk, så blev nødt til at ilstallere med en af mine kammeraters, som vidst ikke er helt lovlig.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:00 #6
Hvad vil du downloade fra Microsoft?
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:01 #7
den der patch der står om... (det link der står i pdf'en)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:01 #8
Når ja selvfølgelig kan du det.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:01 #9
Men læs nu lige hele dokumentet ik.
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:05 #10
hmm.. nu står der noget om logitech... det passer meget godt med at problemet opstod efter jeg installerede den nye version af ITouch.. til mit Keyboard... kan det være det? har også Det lydkort du omtaler.. men det har aldrig voldet problemer... men hvad vil du råde mig til at gøre? skal jeg downloade fra microsoft eller skal jeg ind i den der komando ting og ændre et eller andet 0 til et 1'tal?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:07 #11
Du skal nok prøve alt.
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:08 #12
hmm.. men hvad skal jeg gøre med Logitech Itouch? det var jo en brand new driver
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:11 #13
Prøv at fjern musen og se om det så virker, hvis ja ved du hvad problemet skyldes. Er du sikker på du installerede den rigtige driver?
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:19 #14
Den Poweraftershutdown eller hvad den hed findes ikke hos mig
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:22 #15
altså den der såkaldt winlog kan jeg ikke finde...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:25 #16
der står jo at du selv skal oprette nøglen hvis den ikke findes. Men har du prøvet det med musen først.

En god idé er også at hente alle opdateringer fra http://windowsupdate.microsoft.com
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 13:40 #17
meget mærkeligt... jeg prøved både at trykke sluk og genstart.. den VIL gerne både slukke OG genstarte... det tager den dog 2½ min lige pludseligt... hvad skyldes det?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:50 #18
Altså prøv at læs artikelen jeg linkede til grundigt. Og svar på de spørgsmål jeg stiller undervejs ellers er det mig umuligt at hjælpe.

Har du prøvet at fjerne musen?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 13:51 #19
Afinstaller Logitech driver + software og se om den så virker. og giv respons herom.
Avatar billede tobias28 Praktikant
10. juni 2003 - 13:54 #20
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=mortent&option=22

luk de gamle spørgsmål....ved at være gamle!
Avatar billede mortent Nybegynder
10. juni 2003 - 14:02 #21
Tak! det virkede!!
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 14:06 #22
ok.