Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 09:03 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

To bruger med samme skrivebord.

Jeg logger ind på at domainet med en bruger "test", så får jeg et skrivebord, det er også godt nok.

Men jeg tager min computer med hjem, så ville jeg høre om jeg kan lave en lokal bruger som hedder "test" med samme kode (for at gøre det nemt for mig), men når jeg logger ind så logger jeg ind på lokal computeren. Men så for jeg ikke samme skrivebord. Så ville jeg hører om jeg kan lave et eller andet smart så jeg har samme skrivebord?
Avatar billede foralias Praktikant
10. juni 2003 - 09:16 #1
Hvis du vil have nøjagtigt det samme skrivebord, vil jeg anbefale at du bruger en windows terminal klient. Forudsat selvfølgelig at du har bredbånd og at du bruger windows styresystem. Men opsætningen af en sådan skal du nok bruge din EDB afdeling til at klare.
Avatar billede a_trunk Nybegynder
10. juni 2003 - 09:16 #2
i all users kan du da bare lægge det begge brugere skal have(altså både i menuen start, skrivebord osv) plus de også kan have individuelt
??
hvis det er sådan noget du mener
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 09:22 #3
Hvorfor ikke bare logge på domænet. I en standard opsætning, huskes de sidste 10 credentials, det vil sige du kan logge på domænet uden at domænet er tilgængeligt.
Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 09:40 #4
tpo -> det vil sige du kan logge på domænet uden at domænet er tilgængeligt.
Det kunne måske være en løging, men ville godt det andet... =)

a_trunk -> den fik jeg ikke helt, men det lyder måske som en ide =)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 09:47 #5
Man kan godt lave et tilsvarende skrivebord mm. for din lokale test bruger. Men dokumenter mm. som er oprettet af lokal.test bruger er ikke tilgængelige for domæne.test bruger og omvendt. Er du sikker på at det er det du vil?
Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 10:02 #6
Men dokumenter mm. som er oprettet af lokal.test bruger er ikke tilgængelige for domæne.test bruger og omvendt. <- nej de skal være tilgængelige...
Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 10:03 #7
Hvis der bliver opdater et sted så bliver det også opdatet det andet sted...
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 10:21 #8
Du har lagt dit spørgsmål i kategorien "Windows 2000 Server" det fortæller ikke noget om oprationssystemet på din PC.
Denne vejledning er til en Windows 2000 Professional (Engelsk), fremgangsmåden er stot set den samme for Windows XP.

Log på som den lokale administrator.
Højreklik på My Computer ->Properties.
Klik på fanebladet User Profiles.
Marker profilen Dit_domæne\test_bruger.
Klik på knappen Copy To.
Klik på knappen Change (under Permitted to use).
Browse dig frem til kontoen for den lokale test_bruger, og klik OK.
Klik på knappen Browse, browse dig frem til profilen for den lokale test_bruger (Eks. C:\Documents and Settings\test) klik OK.
Klik OK.
Klik Ja, når du bliver spurgt om du vil fortsætte.

:-)

Ps. Jeg forstår ikke din sidste kommentar (10/06-2003 10:03:07).
Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 10:26 #9
okey vil lige kigge på det =)
Avatar billede ameq Nybegynder
10. juni 2003 - 10:59 #10
takker
Avatar billede ameq Nybegynder
11. juni 2003 - 13:54 #11
jeg har fået det til at virke med at den kopier filer som lå på mit skrivebord over... men nu har jeg arbejdet lidt med min computer også opdagede jeg at ikke bliver ved med at kopier filerne over?!?! kan det passe? eller har jeg gjort noget forkert?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 14:13 #12
Du kan IKKE få to forskellige konti til at være synkrone. Ændringer i den ene konto vil ikke afspejle sig i den anden.

Hvor for gør du ikke som jeg skrev i min kommentar: 10/06-2003 09:22:36 så er det den samme konto du arbejder med.
Avatar billede ameq Nybegynder
13. juni 2003 - 09:48 #13
det kan også blive hvad det ender med. =(
Avatar billede foralias Praktikant
19. juni 2003 - 07:41 #14
LUKKE ???
Avatar billede ameq Nybegynder
23. juni 2003 - 08:42 #15
takker for hjælpen