Avatar billede martinowitz Nybegynder
10. juni 2003 - 00:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilslutte domænet igen

Heysa

Jeg har haft et domæne kørende, hvor jeg har haft flere computere tilsluttet. Dette domæne er nedlagt, og et jeg har så lavet et ny, men jeg kan ikke få lov til at tilslutte mine computere til det nye domæne.

1. Enten melder den fejl, og det lader sig ikke gøre
2. Eller også bliver den tilsluttet med det gamle navn
  men jeg kan ikke få lov til at logge på alligevel

Så nu har jeg nogle computere, som jeg ikke kan logge på, fordi at de siger at domænet ikke er tilgængeligt :-(

Pis mig i øjet, hvor er jeg træt af Windows i forhold til Linux, der er det en del nemmere (men det er en anden snak)

Er der nogen, der har en ide til, hvordan jeg kan komme til at logge mine computere på domænet ???

(Jeg bruger administrator kontoen, når jeg laver disse ting).

Mvh.
Martin
Avatar billede jjlp Nybegynder
12. juni 2003 - 14:41 #1
Smid computerene over i en workgroup, derefter tilmeld dem domænet.

MVH
Avatar billede lassebm Nybegynder
13. juni 2003 - 11:25 #2
Husk du skal tilføje servers ip som primær dns hos alle klienterne...

F.eks.
Server:
IP: 192.168.1.1

Klient1:
Ip: 192.168.1.2
DNS-Primær: 192.168.1.1
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. januar 2004 - 11:57 #3
Jeg fik tilmeldt mine computere til domænet - det viste sig bare, at min switch var gået i stykket, så da jeg satte en ny på, fungerede det igen.

Zyphon, det er ikke nødvendigt at sætte serverens ip som primær dns, så dit svar afvises.