Avatar billede wuhtzu Nybegynder
09. juni 2003 - 23:50 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

www.galsklint.dk - konstruktiv kritik modtages med kyshånd :P

Så er jeg kommet videre med www.galsklint.dk's website. Det er jo som bekendt for en campingplads - derfor lidt uvandt for mig og derfor ønsker jeg lidt kritik....

Sitet kan ses her: www.clanjoe.dk/galsklint

Der er nogen punkter der ikke virker endnu - men det skal i ikke kommentere - de kommer....de kommer:D

Det noget i også gerne må kommentere er javascriptet der er brugt til iframen - god/dårlig ide?

Wuhtzu
Avatar billede jonasm Nybegynder
09. juni 2003 - 23:52 #1
Hvorfor overhovedet en iframe, du spilder al den gode plads og det er forfærdeligt at sidde og læse sådan en lille boks  :(
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:53 #2
Ikke s;rlig brugervenlig hvis man benytter 800X600 hvilket rigtig mange g'r.
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
09. juni 2003 - 23:55 #3
Det var da kritik - iframen er netop lavet for at den vil passe til små opløsninger, men 800*600 er dog en undtagelse.....må jeg indrømme
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
09. juni 2003 - 23:56 #4
Gerne lidt bredere - f.eks kommenter den måde siderne er linket sammen eller hvordan sproget er brugt.....vil alt sammen hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:56 #5
800 x 600 benyttes af over halvdelen af alle brugere p[ Internettet.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:57 #6
Lillevælt  ??
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:58 #7
naturoplevelser på vand og på land <dårlig formulering.
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:58 #8
Vi ligger foruden også meget centralt for udflugter til spændende attraktioner for både børn og voksne på Fyn og i Syd- og Østjylland.

??foruden hvad?
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2003 - 23:59 #9
enestående opgivelser
Hvad har i opgivet?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 00:00 #10
der giver en meget mangfoldig natur>??
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 00:00 #11
Prøv lige at kigge teksterne lidt efter i sømmene, jeg kunne nemlig blive ved.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. juni 2003 - 00:01 #12
(1) Siden er meget enkel og overskuelig

(2) Man er ikke itvivl om hvad siden handler om

(3) Jeg sidder med en skærmopløsning på 1280*1024 og her er der scroll i indholdsfeltet, selvom der er masse af plads nedenunder, det undre mig lidt:
www.bokaj.dk/eksperten/galsklint.jpg

(4) Fint at du har formateret dine scrollbar

(5) Synes godt du kan lave lidt mere luft i din menu. Der kan også blive problemer hvis du skal bruge flere punkter
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
10. juni 2003 - 01:21 #13
Ved ikke om nogen andre har skrevet det her (gad ikke læse hele diskutionen igennm) men siden er lidt tung ... Dvs den er lang tid om at hente ... tager måske 20 sek. men det er nok til at folk hurtigt lukker den igen ... godt råd: komprimer billederne, så de fylder allerhøjst 100kb (som maximum)
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:47 #14
Du bør nok fjerne scrollbaren i siden; det er nok med en i iframen.
Avatar billede nixi- Nybegynder
10. juni 2003 - 17:19 #15
jakobclausen > (3) Jeg sidder med en skærmopløsning på 1280*1024 og her er der scroll i indholdsfeltet, selvom der er masse af plads nedenunder, det undre mig lidt:
www.bokaj.dk/eksperten/galsklint.jpg <

Hmm det er nok fordi det er en iframe han har lavet skal du se.. jojo
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. juni 2003 - 17:22 #16
nixi- >> Ja det kan jeg da godt regne ud, men jeg synes ikke det er særlig smart, og han kan sagtens lave så man ikke behøver at scrolle
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. juni 2003 - 19:56 #17
Mange stavefejl.
Flere steder er der ord som er malplacerede. (se tidligere kommentarer)
Manglende tegn som "kommaer,punktummer osv."

Eks:
(Vi anbefaler dog at mindst 2 heraf er børn også her er det optimale for lystfiskere lidt mere plads - hvilket vil sige 3-4 personer.)
Der bør være punktum efter børn. Resten af sætningen giver ingen mening/flere betydninger alt efter hvordan man opfatter den.

/victor-1
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
10. juni 2003 - 21:28 #18
til teksterne vil jeg sige at det meste er taget fra foldere jeg har fået af dem, hvor de bad mig om at skrive af - bla den med "mangfoldig natur" og "foruden"

Men det er godt nok i gør opmærksom på det...
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
10. juni 2003 - 21:34 #19
jakobclausen: det er fordi iframen tilpasser sig med et javascript, det vil sige at har du åbnet vinduet meget småt og forstørre det op - vil javascriptet naturligvis ikke blive aktiveret før næste gang du opdatere siden. Derfor er iframen så lille når du ikke har opdateret eftet at have maksimeret vinduet:D
Avatar billede darkdruid Nybegynder
12. juni 2003 - 03:30 #20
hhmm... en lille ide..
For ikke at have scrollbaren til at sidde og se grim ud i hovedvinduet kan du f.eks. skrive style="overflow:hidden;" i body tag'en... og en mega go ide... lav den i 800x600 så folk med den opløsning også kan se siden ordenligt
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. juni 2003 - 09:10 #21
wuhtzu >> Ok, det er godt smart
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
12. juni 2003 - 21:47 #22
takker da.....men jeg fik nu ideen fra en mand ved navn Dr.GoodSpeed - så jeg vil ikke tage æren for den :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. juni 2003 - 12:58 #23
lukketid?
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
17. juni 2003 - 21:20 #24
god ide - skal jeg sige til dem:D
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. juni 2003 - 02:39 #25
Er sikker på at "jacobclausen" mente, at det var på tide at acceptere nogle svar, for at lukke spsm.

/victor-1
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
18. juni 2003 - 17:46 #26
Hov det må I undskylde - jeg vidste ikke det var sådan det fungerede....jeg er ny her. Men nu skal jeg give jer hvad i har fortjent:D

Wuhtzu - der troede den automatisk gav point ud:S
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 21:35 #27
Tak for point. Not!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. juni 2003 - 23:01 #28
Samme her - men pyt :o)

/victor-1
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
18. juni 2003 - 23:50 #29
kan man give til flere dag?
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
18. juni 2003 - 23:51 #30
jep ... vi snakker den knap der hedder "advanceret" når du kan vælge blandt hvem du vil give point
Avatar billede wuhtzu Nybegynder
19. juni 2003 - 00:30 #31
ohh - sorry guys.....huske rjeg til næste gang!
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
19. juni 2003 - 00:43 #32
hehe oki