Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 13:45 Der er 12 kommentarer

ecs bios

Hej.

Jeg har prøver at flashe min bios på mit ecs k7vmm+ board. Det er en AMI bios og da jeg havde hentet de 2 nødvendige filer, flasheren og selve bios filen, gjorde jeg som de beskrev på ECS'S hjemmeside, og flashede den i dos, den sagde selv at det var den korrekte fil og derefter flashede den og genstartede, men der gik det galt da den ikke ville starte op igen!

Nogle der har et bud på hvad der er sket og hvad man kan gøre ? 200point hvis boardet kører igen !
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 13:53 #1
http://wimsbios.com/index.htm?/HTML1/faq.html
Punkt 9, skulle kunne hjælpe dig, det har lige reddet en anden med samme problem.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 14:16 #2
Hejsa, tak for det hurtige svar...

vi har nu prøvet at få den til at læse fra disk drevet, men den forsøger ikke engang. Vi har også prøvet at pille både harddisk og cd rom  fra, så den kun skulle "koncentrer" sig og diskdrevet.

nogen forslag?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 14:20 #3
Hvis den ikke engang prøver at læse fra disketten, er der ikke meget at gøre.
Du bliver nok nødt til at købe en ny BIOSchip.
Ellers prøv at læse på www.wimsbios.com , om de har nogle tricks i ærmet.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 14:25 #4
Du kan prøve at pille batteriet ud af dit bundkort, og sætte det i igen 1/2 times tid senere.
Kan du ikke lige komme med typenr og navn på dit bundkort?
Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 14:29 #5
ECS K7vmm+ rev 1.2A

så er batteriet ude :0)
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 14:33 #6
Manual kan hentes her:
http://www.ecs.com.tw/download/manual_k7v.htm
For at cleare CMOS, skal du finde den jumper der hedder 2, og flytte den.
Lad den sidde et øjeblik, og flyt den så tilbage igen, der må IKKE være strøm til bundkortet imens.
Så er din CMOS clearet, så kan det være at du er heldig at få liv igen.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 14:41 #7
Vi startede med at forsøge, at cleare CMOS, men uden held, derfor var det vi skrev her på siden. Når nu batteriet har været ude i en halv time. Skal den så startes med batterie i? og hvad med den disk vi har lavet - er den helt droppet nu `?
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 14:54 #8
Sæt batteriet i igen, og prøv.
Lad være med at sætte disketten i endnu.
Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 15:06 #9
virker desværre heller ikke... har også lige prøvet med disketten engang til men uden held... nu prøver vi lige, at brænde en cd rom . det virker som om den forsøger at læse på cd drevet men slet ikke på disketten.
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 15:11 #10
Det tror jeg ikke på vil virke, kan i heller ikke komme ind i BIOS?
Avatar billede pantkongen Nybegynder
09. juni 2003 - 15:13 #11
Nej den viser intet på skærmen og kommer heller ikke med nogle "bips" fra højtaleren
Avatar billede fromsej Praktikant
09. juni 2003 - 15:14 #12
Så er der kun at få en ny BIOS chip, beklager.
Prøv at snakke med butikken hvor du har købt den, de kan sikkert hjælpe dig.