Avatar billede tast Nybegynder
25. august 1999 - 22:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bip Bip Bip Bip!!!!

Når min comp. har ståen et stykke tid uden at blive brugt, går den i sort skærm og giver med jævne mellemrum 4 korte bip lyde efter hinanden.
Dette bliver den ved med indtil jeg trykker på tastaturet, så vender den normale skærm tilbage.

Hvorfor gør den dette?
Er det i BIOS jeg skal ind og rette noget?

Tast
Avatar billede nlunn Nybegynder
25. august 1999 - 22:21 #1
Jeg vil skyde på at er en energisparefunktion - jeg har oplevet det før, men jeg kan ikke huske om det er din bios du skal slå det fra i eller om det er i windows.

der kan være følgende løsninger:

1)
check din bios for en strømsparefunktion.

2)
h.klik på skrivebordet - egenskaber - pauseskærm
her ser du om energisparefunktionen er aktiveret

3)
start - indstillinger - kontrolpanel - strømforsyning
her kan du slå windows-strømstyring fra
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. august 1999 - 22:21 #2
det kan være, men tjek lige din energysaving indstillinger

og din pause skærm. Men på nogle bioser er der en rækker skærmindstillinger, en af dem hedder noget ala "shut down if inactive for xxx minutes"
Avatar billede tast Nybegynder
25. august 1999 - 23:18 #3
Okay,- jeg gik ind i BIOS og rettet her.
Så nu er alt ok.

Tast
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. august 1999 - 00:01 #4
klart at det er Standby funktionen der gør det... jeg har selv haft en computer der også bippede 4 gange... Det kan som de siger, ændres i kontrolpanelet under Power management eller Strømforsyning, og i BIOS under Power management
Avatar billede bjo Nybegynder
26. august 1999 - 07:02 #5
De 4 beep indikerer at din suspend to HD er sat til og med forsinkelse, at den fortsæter betyder at du ikke har en ATX-pc ( kan selv slukke )
Avatar billede cyberesben Nybegynder
26. august 1999 - 20:28 #6
bjo>> min gamle puter havde ikke suspend to HD men sagde allgievel bip bip bip bip