Avatar billede sarge Nybegynder
08. juni 2003 - 03:54 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Er dette muligt

Hvis jeg har to pc'ere og 3 netværkskort og og en masse meter kabel og en HUB er det så muligt at have en deling af Internettet uden at en af pc'erne skal være tændt konstant

MÅSKE ET DUMT SPØRGSMÅL

mvh

sarge
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 03:55 #1
Ja, køb en router :)

jeg har købt en 3COM (www.edbpriser.dk) som jeg godt kan anbefale.
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 03:56 #2
Den her: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674667895

MEN, køb ikke hos InterConData, jeg har aldrig hanlet et mere elendigt sted, tog dem 2 uger mere end aftalt at sende den, og den kom selvom jeg havde afbestilt igen, men som sagt fejler routeren ikke noget.
Avatar billede sarge Nybegynder
08. juni 2003 - 03:59 #3
det vil sige at jeg har brug for en router og kan ikke klare det anderledes
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 04:00 #4
Ikke medmindre det er en speciel HUB eller noget, eller at du lader en computer stå tændt.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2003 - 04:01 #5
Ikke et dumt spørgsmål. De findes ikke - kun dumme svar findes.  :)

Du skriver ikke om du har én eller to IP'er. Har du kun en, er det ikke muligt med det udstyr, du nævner. Fordi den ene pc skal virke som host og den anden som client til inet forbindelsen.
På værts pc'en skal ICS, Internet Connection Sharing, være installeret - eller andet 3. parts program - del deling af forbindelsen.
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 04:02 #6
Håber ikke mine svar var helt i skoven? :|
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2003 - 04:05 #7
Jeg tænkte naturligvis også på en router. Men det var jo ikke, hvad der blev spurgt om.  :)
Avatar billede sarge Nybegynder
08. juni 2003 - 04:05 #8
ja takker mange gange

men jeg ved godt at der ikke er dumme spørgsmål men i DK er man jo altid lidt ydmyg hvis man stiller spørgsmål

Men mange tak begge to for jeres tid og vil gøre gavn af det
Avatar billede ducks Nybegynder
08. juni 2003 - 04:07 #9
Ved ikke om det her er til hjælp: http://www.eksperten.dk/spm/323138
Avatar billede sarge Nybegynder
08. juni 2003 - 04:11 #10
en smule men gør mig blot en smule mere forvirret jeg plejer ikke være helt dum til at sætte internet og netværk op men vi har stofanet men overvejer at få noget andet da det vil koste for meget at dele internetforbindelsen "lovligt"
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2003 - 15:45 #11
Fandt dette link om Stofanet og router. Måske noget deri du kan bruge:
www.eksperten.dk/spm/187354

Forstår ikke dit synspunkt om, at det vil koste for meget at dele en stofa-forbindelse lovligt.
Mig bekendt findes der ikke nogen ulovlig måde at gøre det på.

Tænker du på en "Familieopkobling" med mulighed for op til 5 pc'er tilknyttet er det en mulighed som koster - vist nok kr. 25.00 pr. måned.

Men du kan dele forbindelsen, som du er inde på i spørgsmålet, og det er ikke ulovligt og Stofa blander sig ikke i det.
De yder blot ikke support, såfremt man laver en sådan opkobling.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2003 - 15:51 #12
Se også dette - oversigt over en masse spm. om deling af Stofa
http://www.eksperten.dk/kat/0?searchtype=txt&words=dele+stofa&method=and&sort=score&catid=0
Avatar billede halifax Nybegynder
08. juni 2003 - 16:07 #13
Nu fandt jeg det, jeg - også - ledte efter: Se dette spørgsmål og især indlæg fra john_stigers, der pr. mail har spurgt hos Stofa om deling af forbindelsen på ens eget netværk.
http://www.eksperten.dk/spm/356791