Avatar billede -thomas- Nybegynder
06. juni 2003 - 15:54 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

IrDA port og Nokia 6100

Jeg har købt en Nokia 6100, som jeg prøver at tilslutte min bærbare via en IrDA port. Er der nogen som har erfaring med noget lignende?
Jeg bruger den medfølgende Nokia PC Suite 5, men det ser ikke ud til at der overhovedet bliver installeret en modemdriver til telefonen - den vil heller ikke installeres manuelt. Min IrDA port er slået til og virker. Nogen der har en idé om hvad der kan være galt?
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:34 #1
hvilket styresystem ? og har du husket at starte ir på din telefon!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
06. juni 2003 - 17:36 #2
Jeg har Windows XP og har husket IR på telefonen. Men windows installerer ingen driver til den. Den kan godt genkende den, men Nokias programmer siger at den ikke er tilsluttet - formentlig fordi der ikke er en Nokia 6100 modem driver.
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:40 #3
Er du sikker på at din IR port er korrekt indstalleret!

ellers kan du jo hente modemdriverne her!
http://www.nokia.com/nokia/0,5184,5031,00.html
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:41 #4
og der er der også vejledninger til hvordan du skal få det til at virke!
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 17:41 #5
Der er mere hjælp at hente her:
http://www.nokia.dk/support/phones/6100/
Avatar billede -thomas- Nybegynder
06. juni 2003 - 17:45 #6
Jeg har prøvet at hente driverne - der står at ved Windows XP, skal man installere driverne manuelt, men når jeg vælger .inf filen, finder den ikke noget hardware på listen...
Avatar billede norregaard Nybegynder
06. juni 2003 - 17:56 #7
Har du forsøgt at have telefonen sluttet til (og åbnet for IR) på den bærbare samtidig med at du har installeret suiten og samtidig med at du derefter har installeret modemdriveren?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
06. juni 2003 - 18:00 #8
Det prøver jeg lige..
Avatar billede -thomas- Nybegynder
06. juni 2003 - 18:19 #9
Hmm.. ingen forskel. Der er intet Nokia modem installeret under Kontrolpanel -> Telefon- og modemindstillinger. I Nokia Connection Manager står der Nokia 6100, når jeg søger på den IrDA porten, men tilslutningen virker bare ikke..
Avatar billede kenp Novice
06. juni 2003 - 20:44 #10
så må jeg desværre stå af jegharikke flere forslag!
Avatar billede kabbak Professor
06. juni 2003 - 20:53 #11
Har en firmamobil 6310i, der skulle oprettes et speciel telefonnummer til data transmission, før det ville telefonen ikke modtage dataopkald udefra. ( nb. koster ekstra)

Der var en cdrom med min mobil, så installeringen af softwaren gik nemt, men der var problemer med at finde ud af at bruge den som modem, men det var opsætningen inde i softwarwn der var det sværeste.

Der er noget med porthastighed mm.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
07. juni 2003 - 10:04 #12
Øv, jeg må bare prøve mig frem...
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 16:37 #13
Har lige (langt om længe) løst mit problem, så poster løsningen her, hvis andre står i samme situation. Jeg skulle bare sætte max hastigheden på IR-porten til 38.400.

Fandt dette vha. google:
========
It maybe worthwhile changing the infrared connection speed on the PC as
well. This can be done by doing the following:

1. Go to control Panel.
2. Got to system.
3. Choose the infrared port, and select the little cross next to the ir
port.
4. This will bring up the details of your ir port.
5. You will have 4 different tabs: General, Advanced, Driver, Resources.
6. Click on Advanced.
7. Select, speed limit, and choose the speed 38400, 38.4bps.
8. Click on OK.
========
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 18:55 #14
-thomas-  >> Jeg har en nokia 7210, og har også problemer med at få forbindelse, så jeg er lidt nysgerrig efter at hører om der heller ikke skete noget ved dig når du holdte telefonen til IrDa porten, eller om computeren kunne finde den?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 20:08 #15
Nej, der skete ikke så meget til at starte med, men så fik jeg fejlen "IrSocketAPI error(0x80043205, NokiaCL.ServiceLayer)" efter lidt tid.

Har du en infrarød port, der er aktiveret i din Enhedshåndtering?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 21:30 #16
Jeg har en bærbar Asus (L8400-C), med indbygget IrDa. Den står som Auto i bios og i enhedshåndtering står der at den virker.

Men når jeg holder telefonen (som også er aktiveret) foran porten sker der absolute intet. Starter jeg Nokia pc suite skriver den også noget med IrSocketAPi
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 21:32 #17
Du skal gå ind i Forbindelse på telefonen og vælge Infrarød før du lægger den ved siden af pc'en. Og så selvf. lægge den så IR-portene vender ind mod hinanden. Har du installeret Nokia PC Suite?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 21:33 #18
Og så gå ind i din Nokia Content Copier og se om den finder telefonen der.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 21:34 #19
Ja det er det jeg mener med at det er aktiveret på telefonen, jeg har prøvet at lægge den helt op til og lidt længere væk fra porten.

Ja jeg har Nokic Pc Suite 5 installeret
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 21:58 #20
Jeg har prøvet med Nokia Contect copier, og den skriver telefon:ukendt

Så har jeg startet Nokia Connection manager, og klikker jeg på Infrarød ikonet her, skriver den: IrSocket API caused an error

Jeg har rettet hastighed til 38,4 som du skrev du havde gjort
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 21:59 #21
Har du XP? Er du sikker på at den rigtige driver til 7210 er installeret?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 22:01 #22
Ja jeg har xp

Jeg har hentet en inf-fil (er det ikke en driver?) på nokias hjemmeside til min 7210, men jeg har prøvet at opdatere min infrarød drivere, men den siger at der ikke står information om min hardware

Har du icq?
Mit nr. 127563097
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 22:09 #23
har ikke icq hvor jeg sidder nu - kan måske hjælpe i morgen, ok?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. august 2003 - 22:11 #24
Det lyder kanont - Jeg er hjemme hos mine forældre lige nu, men jeg kommer hjem til mig selv i morgen eftermiddag, så kan vi snakkes ved.

Enten via icq eller mail (eksperten@bokaj.dk)
Avatar billede otis Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:27 #25
Jeg har selv en 6100, men hvor sidder IR på den? Hehe.

Skulle overføre noget fra normality's telefon til min idag, men det kunne vi ikke. Han sendte den som infrarød til razor, og så sendte han videre til mig som mms. Det ville jo have været nemmere hvis norm og jeg bare kunne smide lortet sammen.
Avatar billede otis Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:28 #26
Hov, jeg fandt det jo selv, skulle bare tænke mig om, undskyld forstyrrelsen.