Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
06. juni 2003 - 00:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Snapshot af streaming video ?

Hejsa.
Skal tage nogle billeder af en streaming video fra DR1's program "Kontanten".
Hvilket program kan jeg bruge ? Prøvede bare at capture med Paint shop pro, men videon kørte bare videre på snapshortet efter det var sat ind :(

Hjælp!
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
06. juni 2003 - 00:28 #1
der er ram formater tror jeg (http://www.dr.dk/nyheder/tv/Kontant/tvarkiv/)
Avatar billede cdc Novice
06. juni 2003 - 08:15 #2
prøv at lav et print screen, ved at sette filmen på pause, hold ctrl nede og klik så på print screen i 2 sec.
Avatar billede cdc Novice
06. juni 2003 - 08:18 #3
det går ikke kan jeg se, har selv testet, hmmmm
Avatar billede psychoras Novice
06. juni 2003 - 20:47 #4
man behøver ikke holde ctrl nede for at lave screenshots med print screen..
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
10. juni 2003 - 02:23 #5
any one ???
Avatar billede necro Nybegynder
20. juni 2003 - 20:14 #6
well det har ikke noget at gøre med selve billedprogramet. faktisk har det noget at gøre med, hvilket videoafspliningsprogram du bruger. f.eks. er der på visse videoer stor forskel på, om det virker eller ej når jeg spiller noget (og tager et screenshot af det) hvis man ser på programmerne divx player/mplayer2 og powerdvd pro.

divx playeren viser tit aldrig det, dog gør mplayeren... (altså mplayer2 igennem start menuen) MEN i visse tilfælde hvor mplayer ikke virker  gør divx'en det så (etc, samme gælder med powerdvd). :) der er vist også nogle programmer rundt omkring til at lave flash filer (optage skærmaktivitet) der egentlig får det til at virke, eller tools til at tage screenshots, hvor det virker, dog kan jeg ikke gøre andet end at referere til http://www.hotfiles.com for det. :) håber det forklarede noget.
Avatar billede oersted-pedersen Nybegynder
05. august 2003 - 21:52 #7
:(