Avatar billede flowerdead Nybegynder
05. juni 2003 - 23:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sum fra celler på flere sider

Hej,

Håber der er hjælp at hente til dette problem (muligvis er dette blevet besvaret før, men jeg har ærlig talt ikke gidet at lede).

Jeg søger en løsning på hvordan jeg i Excel kan hente summen af specifikke celler på flere sider.

Eksempel:

Jeg har 3 forskellige sheets "Danmark", "Norge" og "Total".
Så skal jeg have lagt summen af celle A1 i henholdsvis "Danmark" og "Norge" sammen så resultatet kommer til at stå i A1 på "Total"

Hvordan kan dette gøres lettest?

100 point til den første med en løsning der virker :)

Mvh
Bo
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 00:10 #1
Stå i den celle du ønsker resultatet i indtast = klik på det ark hvor du skal benytte data fra vælg de ønskede celler vend tilbage til det oprindelige ark.
06. juni 2003 - 00:13 #2
1. Stil dig i cellen hvor du vil have summen på tværs af arkene
2. Tryk på sum-knappen
3. Vælg nu det første ark og cellen i det ark
4. Du vælger nu flere ark ved at holde ctrl nede og klikke på arkene med musen (du skal ikke vælge flere celler)
5. Tryk Enter
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 00:15 #3
Dvs du får noget al'a =SUM(Danmark!A1;Norge!A1;Sverige!A1;)
Avatar billede fmll Nybegynder
06. juni 2003 - 00:18 #4
Klik i cellen hvor du ønsker dit resultat på side 3.Tast = og gå tilbage til side 1, hold Ctrl nede, klik på celle A1,tast + og gå til side 2, hold Ctrl nede og klik på celle A1, gå til side 3 og tryk ENTER.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
06. juni 2003 - 00:19 #5
Hej,

Tak for svarene. Jeg prøver og vender tilbage!
Avatar billede flowerdead Nybegynder
06. juni 2003 - 00:33 #6
Fik "flemmingdahls" løsning til at virke med det samme :)

Også en stor tak til Jer andre for svarene.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 01:00 #7
Som brødre vi dele flemmingdahl får det hele.
Avatar billede flowerdead Nybegynder
06. juni 2003 - 01:03 #8
Tjah, hvis du er utilfreds så får du også 100. Jeg er fuldstændig ligeglad med point.

Skal jeg oprette et nyt spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 01:04 #9
nej.