Avatar billede betahelix Nybegynder
05. juni 2003 - 22:24 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

afspilning af XVID filer

Jeg har hentet diverse plugings (blandt andet nimo pack)
Men hvergang jeg afspiller en film i formatet Xvid, blinker billedet enormt! (er ikke til at holde ud at se på)

Hvad kan jeg gøre for at få den til at spille normalt?
Avatar billede betahelix Nybegynder
05. juni 2003 - 22:44 #2
desværre.... det program hjalp heller ikke på mit problem :-(
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. juni 2003 - 22:49 #3
prøv at sæt dine hrz ned på din skærm
Avatar billede esbenrt Nybegynder
05. juni 2003 - 22:51 #4
jeg var nødt til at hente "nic's" xvid codec, og bruge det medfølgende program avic.exe til at ændre fourCC i mine xvid film til divx. jeg kunne kun få divx alpha player til at spille filmene
Avatar billede betahelix Nybegynder
05. juni 2003 - 23:09 #5
jeg har haft mine hrz på skærmen nede på 60 (var på 85) og den blinkede stadig...

Nu har jeg prøvet at hente Nic's codes, men den hakker stadig.... :-/

andre gode forslag?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. juni 2003 - 23:10 #6
afinstaller NIMO - den er skod!
Avatar billede betahelix Nybegynder
05. juni 2003 - 23:11 #7
hehe... den er ude ^^
Avatar billede esbenrt Nybegynder
05. juni 2003 - 23:27 #8
Avatar billede betahelix Nybegynder
06. juni 2003 - 00:33 #9
jeg har nu prøvet alle Miguels forslag, og kæmpet en kamp for at finde ældre codec osv...

men den blinker stadig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. juni 2003 - 00:36 #10
hvad afspiller du den i?
Avatar billede tonedialler Nybegynder
06. juni 2003 - 08:04 #11
Sådan gør du...

Søg på google og find SLD codec pack.

Installer den, og du kan se XVID film.

mvh. Steffen Kristensen
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
06. juni 2003 - 09:08 #12
Afinstallere alle dine codec.
Hent det program som hedder G-spot på http://www.doom9.org/ og installer det.
Programmet siger hvilke codec som dine film kræver for at kunne køre.
Installere de codec som G-spot siger du skal bruge og kun dem.
(Divx, FFD-show og AC-3 codec som minimum), så skulle det køre.
Husk at skal dit signal ud på TV skal din max opløsning være 800x600
Avatar billede superboysen Nybegynder
23. juni 2003 - 22:29 #13
prøv at installere k-lite codec pack
Avatar billede superboysen Nybegynder
08. juli 2003 - 23:25 #14
du kan hente k-lite her..
medmindre du har fået styr på problemet.......

http://www.itpro.no/download.php?op=viewsdownload&sid=59
Avatar billede soda Nybegynder
12. juli 2003 - 17:40 #15
Først så fjerne du alle drivere du har lagt ind, så ligger du KUN XviD driveren ind, Hvis dette ikke virker, så afinstallere du din Grafikkort drivere og starter forfra. - Det virker efterfølgende!

For at folk ikke bliver forvirret, så var jeg hos spørger i går og ordne dette.. ;o)
Avatar billede soda Nybegynder
13. juli 2003 - 03:24 #16
Grunden til denne fejl skyldes, at TNT2 grafikkort ikke umiddelbart understøttes af driver versioner højere end 30.82. Du kan godt bruge dem, men der blever ikke udviklet til kortet.