Avatar billede funnycartoons-dk Nybegynder
05. juni 2003 - 18:44 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Jubii's nye design

Er Jubii's nye design bare grimt eller hva?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
05. juni 2003 - 18:46 #1
Jep forfærdeligt. Ville heller aldrig bruge Jubii til noget.
Avatar billede zipolo Nybegynder
05. juni 2003 - 18:52 #2
lol ja det er klamt har først set det idag
Avatar billede funnycartoons-dk Nybegynder
05. juni 2003 - 18:58 #3
Avatar billede dsjk Novice
05. juni 2003 - 19:05 #4
Det er bedre end det de havde før, jeg vil mene der er ok. Mere nutidig

dsjk
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 19:09 #5
det ligner jo bare win xp....... jeg er ikk så vild med det rent grafisk set, men ellers kan jeg sagtens se fornuften i det
det gamle var et inferno af links til små og store ting...... det nye er mere overskueligt
Avatar billede izemate Nybegynder
05. juni 2003 - 19:10 #6
Arrhh nu må i styre jer.. det er da bedre end det gamle..men jeg må indrømme at de nu godt kunne havde gjort lidt mere ud af det..
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 19:12 #7
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. juni 2003 - 19:12 #8
Jeg synes det er pænere end det gamle, men det er tilgengæld en fejl af dimisioner at siden ikke helt kan være i en 1024-opløsning.
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
05. juni 2003 - 19:16 #9
det da kanon fedt...
lsskaarup --> Den vises da perfect i 1024 !
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 19:16 #10
NIX! Det er da møj pænere end det gamle der efterhånden var TOTALT uoverskueligt - konceptet "Less is more" virker ganske fortræffeligt her!
Avatar billede izemate Nybegynder
05. juni 2003 - 19:19 #11
Jepper, helt enig her. men jeg synes nu godt de kunne havde været den reklame i højre side forunden.. den gør at siden ikke helt bliver optimeret i 1024*768
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 19:22 #12
izemate> du har ret - det er ret irriterende at se på...
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 19:22 #13
altså at den ikke er optimeret fuldt til 1024x768 ;)
Avatar billede izemate Nybegynder
05. juni 2003 - 19:42 #14
der er dog nogle små fejl! men det er jo klart at det hele ikke kan blive lavet på endag.. se fx her : http://livsstil.jubii.dk/debat/showthread.php?s=45eda2a74761c4ded0751b6aa4cff323&threadid=28879
Avatar billede zildjian Nybegynder
05. juni 2003 - 20:17 #15
Synes det er kanont godt lavet ;o)
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
05. juni 2003 - 20:32 #16
taager-kongen--> Det er reklamen, som også john_stigers og izemate nævner, jeg tænker på
Avatar billede melange Nybegynder
05. juni 2003 - 22:23 #17
Jeg synes også at de nye er meget flottere, men det er én ting som går mig virkelig meget på, og det er første linje i deres HTML:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Jubii! var mit første tanke, tænk at de har lavet deres side i XHTML, men et besøg på w3c.org gav følgende sørgelige resultat :'o(
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fjubii.dk

Ellers ser ud til de er ved at få styr på alle "småfejl" nu :)
http://bottiger.com/_stuff/formel1_at_jubii.png
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 22:31 #18
Det er design det går på - hvem i alverden gider sidde og glo deres HTML igennem - jeg gør ikke for jeg kan ikke HTML ;)
Avatar billede zjinn Nybegynder
05. juni 2003 - 22:48 #19
Hm melange.. Jeg forstår ikke helt, hvad du mener :D - uddyb lige det der med det er sørgeligt og det.. Forstår ikke lige ;)
Avatar billede melange Nybegynder
05. juni 2003 - 22:53 #20
john_stigers << ja hvem i alverden er så nørded at man sidder og kigger siders HTML-koder igennem ? .....err...ligemeget, glem det ;)

zjinn << W3C.org laver nogle standarter for hvordan pæne HTML-koder ser ud. Ved at sætte den linje ind (som jeg skrev før) i starten af sin HTML-kode siger man at ens kode overholde visse standarter, og er "en pæn kode". Problemmet er bare at Jubii ikke overholder de standarter, selv om de påstår de gør. (Og kom ikke og sig at jeg ikke kan være pædogogisk ;) )
Avatar billede zjinn Nybegynder
05. juni 2003 - 23:04 #21
Man kan sq ikke finde en skid på deres søgemaskiner.. Søg på noget, og der kommer en gammel subnetside frem. For dengang man kunne tilmelde sig GRATIS, havde alle kun subnet-sider. Nu, hvor det koster penge at tilmelde sin side, gider man ikke rigtig, vel?
Avatar billede izemate Nybegynder
06. juni 2003 - 11:36 #22
jeg synes også det skulle være gratis at tilmelde sig, også skulle det køre automatisk sådan at siden kom op med det samme, istedet for at vente 6 mdr..
Avatar billede kadann Nybegynder
06. juni 2003 - 13:17 #23
Deres side spiller da ikke 100% .. prøv at lure dette screenshot fra deres nye og frække side:

http://www.kadann.dk/pics/Jubii.jpg
Avatar billede mads.peder Nybegynder
06. juni 2003 - 14:13 #24
Hmm, jeg synes egentligt at det er blevet pænere at se på, men jeg synes det er lidt dårligt de har fjernet alle katagoriene. Nu kan man f.eks ikke finde www.games.jubii.dk så nemt ( hvis man ikke kender adressen) ;)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
06. juni 2003 - 14:28 #25
Det er faktisk meget flot :)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 18:50 #26
Det er faktisk meget uoverskuelig grimt ;-)
Avatar billede exp Juniormester
06. juni 2003 - 18:51 #27
kan bedre li det end det gamle, men synes godt nok stadig der er mange informationer på forsiden... :-/
Avatar billede donwang Nybegynder
06. juni 2003 - 20:49 #28
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 21:51 #29
Jeg har først set det idag, og det er da noget af det mest braldrede jeg nogensinde har set!!

Det er godt nok grimt.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 22:04 #30
Og bare tag og kig på alle deres fejl.

F.eks. Jubii Games (Bare et tilfældig link jeg tog) www.snuseren.dk/jubiigames.JPG
Avatar billede izemate Nybegynder
06. juni 2003 - 22:12 #31
Men som man siger.. Rom blev jo ikke bygget på 1 dag..
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2003 - 22:16 #32
Avatar billede melange Nybegynder
06. juni 2003 - 22:32 #33
snuseren.dk << ja ja, men lad dem nu lige få styr på siden :) Læste (tror det var i newz.dk's forum) at store dele af deres side kørte via et 5 år gamelt CMS.

5 år er sku meget, så det undrer mig ikke at konverteringen ikke er gået 100% problemfrit :)
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 23:04 #34
Jaa, men den games.jubii.dk du linkede til, er jo den gamle.. Jeg mener ikke at man skal ligge det op før det er færdigt, når de er så kendte.. De mister vel osse mange besøgende.
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 23:11 #35
netop
Avatar billede melange Nybegynder
06. juni 2003 - 23:22 #36
snuseren.dk << du skal nok se det hele er blevet gennemtestet gang på gang på gang på gang, og virkede perfekt hver gang de testede, men desværre lever vi en verden hvor Murphy's lov regerer.
http://formel.dk/den%20sjove/murphy.htm
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 23:27 #37
http://www.3iii.dk/computer/murphy.htm her er lidt ekstra, hvorfor??
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
06. juni 2003 - 23:31 #38
Avatar billede funnycartoons-dk Nybegynder
05. august 2003 - 10:14 #39
he he