Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 11:22 Der er 24 kommentarer

"agp-lampe"?

Hej jeg har solgt et asus p4 533 mobo til en på nettet. nu 2 mdr senere påstår han at det er defekt fordi agp-lampen lyser konstant på det. er der ikke blot tale om den diode mange bundkort har blot for at indikere at der er strøm på?

har aldrig hørt/set en agplampe????
Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2003 - 11:41 #1
hvad hedder bundkortet præcist?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 11:44 #2
Jeg har aldrig hørt om at en sådan diode skulle være tegn på at noget var i stykker. Normalt holder det bare op med at virke, og så finder man jo hurtigt ud af det.

Jeg har hele 5 dioder på mit bundkort, heraf viser den ene blot om der er strøm til bundkortet, mens de 4 andre giver forskellige signaler ved fejl. Normalt lyser de bare grønt.

Hvorfor tror han at det betyder at det er i stykker?

Iøvrigt er du godt dækket ind fordi:

1. Der er ingen garanti eller reklamationsret på salg fra privat > privat
2. Der er 2 års reklamatiosnret på bundkortet, så skulle det endelig være i stykker skal han gå til forhandleren, da han naturligvis fik kvitteringen med da han købte bundkortet af dig.
Avatar billede scb Praktikant
05. juni 2003 - 11:45 #3
Det er da vist noget fis..
Har aldrig set et MB med en agp lampe der skulle lyse hvis der var noget galt.
Lampen er der for at advare om at der er strøm på, så man ikke skifter ram ol. uden at have hevet stikket ud.
-SCB
Avatar billede chalde Seniormester
05. juni 2003 - 11:47 #4
Og hvis det er at det virkede da du solgte det, har han slet ik noget at sige.
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 11:48 #5
fakturaen var bortkommet... dette var han dog oplyst om inden købet.

ja jeg mente nu heller ikke at have set en AGP-lampe på noget kort!
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 11:48 #6
det har virket i de 2 første mdr
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 11:49 #7
hvaaa....vil du ikke snart lukke nogle af dine spørgsmål fuerzzz? Om ikke andet så følge op på dem?
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 11:50 #8
http://www.eksperten.dk/spm/350989

blandt andet det her! :-)
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. juni 2003 - 11:55 #9
takker :-)
Avatar billede d0wd Nybegynder
05. juni 2003 - 11:56 #10
faktisk er der Led's på flere bundkort bl.a a7v8x som lyser hvis man smider et agpkort i som ikke er 1,5v - endvidere slukker kortet helt indtil man så har smidt et rigtigt agpkort i, så man ikke risikerer at brænde noget af.. way to go asus!
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 12:01 #11
joda er sket
Avatar billede fuerzzz Nybegynder
05. juni 2003 - 12:02 #12
dvs at hvis der endelig skulle være en sådan, så er det altså ikke fordi der er noget galt med det hvis den lyser?
Avatar billede d0wd Nybegynder
05. juni 2003 - 12:52 #13
skal ikke sige hvordan det virker for andre mærker, lyser den på a7v8x er det fordi der er sat en forkert korttype i, f.eks 3.3v og motherboardet slukker så med det samme indtil man har fjernet det forkerte kort. hvis du ved hvad mb hedder kan du jo tjekke deres site efter evt oversigt over det.. er der sådan en Led må den jo være vist ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2003 - 13:43 #14
den lampe lyser kun hvis AGP kortet er til en forkert spænding.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. juni 2003 - 13:45 #15
i mit asus står der at agp skal været keyed til 1,5Volt ellers vil lampen lyse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 19:51 #16
Det er 2 mdr. siden at du solgte det - hvis det er defekt er det synd for køber, for der er ikke garanti på ting købt/solgt privat :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2003 - 19:52 #17
el_barto> undskyld - så ikke du havde gkort opmærksom på det med garanti ;)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2003 - 00:36 #18
det går nok john ;)
Avatar billede heimo Nybegynder
06. juni 2003 - 13:04 #19
til alle jer "experter" så er det sat til salg så kan alle i der ikke har set en rød AGP lampe få muligheden skulle der være nogle af jer "kloge" hoveder der vil gøre et ekstra godt køb kan i godt få et side på om lampen findes
Avatar billede heimo Nybegynder
06. juni 2003 - 13:10 #20
et side bet :-))) gerne op til kr. 10.000.-
gerne flere har en penge mand i ryggen der godt kan lide sikre vædemål
Avatar billede tobias28 Praktikant
12. juni 2003 - 08:17 #21
du kunne jo også lukke nogle af de her!!!

http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=fuerzzz&option=22

bare et godt råd!
Avatar billede tobias28 Praktikant
16. juni 2003 - 08:04 #22
eller det her spørgsmål!
Avatar billede tkmbh Nybegynder
16. juni 2003 - 08:12 #23
Jeg vil lige kommentere det med garanti og reklamationsret.
Der er ingen garanti ved privat salg MEN der er reklamationsret.
Der er altid reklamationsret. Jeg mener den er på 6 måneder. Dette betyder at han har ret til at reklamere over kortet til dig men hvis han har brugt det i 2 måneder og først kommer nu ja så er der ikke meget at komme efter med mindre han kan bevise at kortet var defekt da han købte det!
Og det med lampen er da noget være l... at lukke ud af ham! Du må bare fortælle ham hvordan det hænger sammen.
Husk lige at få lukket spørgsmålet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. august 2003 - 10:44 #24
hvad har du fundet ud af?