Avatar billede tagryggen Nybegynder
05. juni 2003 - 11:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Film på linux - mPlayer

Jeg søger lidt hjælp til afspilning af film på Linux Redhat 9
Jeg har hentet mPlayer 0.90 og installeret denne, men jeg kan ikke få den til at afspille mine film (avi - mpeg).

Jeg har også hentet nogle codecs pakker men uden succes

Er der nogen af jeg der ligger inde med nogle idéer til at løse dette problem???

Findes der evt. andre "players" der kan benyttes til afspilning af film
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. juni 2003 - 12:27 #1
xine er min favorit.
lidt indviklet men god.
Avatar billede montimer Nybegynder
06. juni 2003 - 23:00 #2
proev :
mplayer -zoom -sub "sit_til_fil_medundertitel" "film_fil"

xine efter hvad jeg har proevet har stadigvaek problemer med avi filer
Avatar billede skunk Nybegynder
18. juni 2003 - 01:10 #3
Hej

Hent apt på http://www.freshrpms.net

Husk at vælge den rigtige version (til RedHat 8.0 eller 9)

Log ind i prompten og installer apt. Bagefter skriver du "apt-get update" så opdaterer den apt's database fra nettet, og så skriver du "apt-get install gxine xmms-mp3"

Når dette er gjort kan du starte gxine fra "Start", "Lyd & Video", "Flere programmer".

Gxine installerer også plugin til mozilla samt registrerer video formater tig sig i GNOME.

(når du nu har apt installeret, kunne du også installere den grafiske frontend til der hedder synaptic "apt-get install synaptic")
Avatar billede skunk Nybegynder
18. juni 2003 - 01:12 #4
Det skal lige nævnes at når Windows giver op over for divx film mpeg film mm. så klarer Gxine det fortræffeligt.

Læs evt: http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=146
for flere apt kommandoer.

VH
Bjørn