Avatar billede pokjo Nybegynder
05. juni 2003 - 10:44 Der er 9 kommentarer

Deling af data over vpn

Kan jeg ikke dele mapper, privtere osv. over en vpn linie?
Har vpn oppe og køre, sådan da, men kan ikke se mapper på serveren.
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2003 - 10:46 #1
hvad gør du helt nøjagtigt? og hvordan er dit vpn sat op. Der er jo forskellige slags software
Avatar billede pokjo Nybegynder
05. juni 2003 - 10:52 #2
Jeg køre pptp på en nt-server
Avatar billede pokjo Nybegynder
05. juni 2003 - 10:53 #3
på lokaltnet, jeg kan connecte men bliver smidt af efter 30 sec.
Avatar billede pokjo Nybegynder
05. juni 2003 - 10:55 #4
Burde jeg kunne se serverens delte mapper i stifinderen?
Avatar billede riversen Nybegynder
05. juni 2003 - 11:08 #5
hvad gør du helt nøjagtigt for at se mapperne?

\\serverip ?
Avatar billede pokjo Nybegynder
05. juni 2003 - 11:44 #6
det har jeg prøvet men det virker ikke.
Avatar billede jensbchr Nybegynder
06. juni 2003 - 19:29 #7
Kan du ikke forklare dig lidt bedre Jeg kan godt forstå at riversen mangler lidt info!
Du er noget kort for hovedet i dit svar!
-Kan du se netværk hvor server er?
-Kan du se server? pinge eller på andre måder?
-de printere du ikke kan se, hvor er de klient eller modsat ende af VPN tunnel?

Eventuelt kan du lige liste dinne forbindelser!
Eks.
Server-router-(pptp forbindelse)-Inet-ADSL"modem"-Klient
Printer-Server-(router-pptp forbindelse)-Inet-ADSL"modem"-Klient
Avatar billede pokjo Nybegynder
09. juni 2003 - 14:44 #8
hjem-router(D-link)-inet-router (cisco677)-switch-server(Job)
Det er det jeg ende op med, men det går ikke så godt.

Jeg kan på intranettet på jobbet starte min vpn forbindelse op men den smider mig af efter 30 sec., så jeg tænkte at der var en timeout fra serveren på 30 sec, hvis der ikke er noget vpn trafik.
Men jeg kan ikke finde noget sted hvor jeg kan definere hvilke resourser jeg kan dele over vpn'en.

Udover det kan jeg ikke få hul igennem routeren, selv om jeg har åbnet de porte jeg skal, 1723 samt 47.
Jeg har skrevet
Set nat entry add "server ip" 1723 0.0.0.0 1723 tcp
Set nat entry add "server ip" 1723 0.0.0.0 1723 udp
Set nat entry add "server ip" 47 0.0.0.0 47 tcp
Set nat entry add "server ip" 47 0.0.0.0 47 udp
write

Når jeg så prøver at connecte til vpn'en udefra, skriver jeg min faste ip, som er på ydersiden af min router, er det ikke rigtigt??

Undskyld jeg ikke har været mere behjælplig men har rygende travlt.
Avatar billede rubeck Nybegynder
14. juli 2003 - 09:03 #9
Du har åbnet for TCP/UDP port 47.... Det hjælper ikke. Det skal være PROTOKOL 47.. (PPTP).. Mener ikke du kan specificere den i Cisco's 677'er.