Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 07:42 Der er 40 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk Problem

Jeg har lige fået en nye Harddisk, men jeg har et "lille" problem.

Det skal lige siges, at inden jeg satte harddisken i, pilte jeg en lille plastik dims ud af enden.

Mit problem er at min BIOS ikke kan finde harddisken.

Jeg bruger XP Prof.

Hvis nogen vil hjælpe mig med det, vil jeg blive meget glad. Bare skriv hvis i skal bruge flere informationer.

Venlig Hilsen
Jacob
Avatar billede bredker Nybegynder
05. juni 2003 - 07:46 #1
hvis den er sat i som en ekstra skal plastdemsen side som slave (se på disken )
er den sat i som den eneste skal den side som master
du skal oprette en paration først og formatere den bagefter før den virker
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 07:51 #2
ok, den sidder på samme kabel som den gamle.

Hvordan laver jeg den så til Slave?

Jacob
Avatar billede bredker Nybegynder
05. juni 2003 - 07:55 #3
på din disk kan du se hvordan jumpreren skal side (plastdimsen )
jeg kender ikke så meget til xp men der er vist noget i hvor du kan lave en paration ,prøv at søge efter det
jeg skal køre nu men er der mere er jeg tilbage i eftermidag
Avatar billede bredker Nybegynder
05. juni 2003 - 07:56 #4
der sider et mærke ovenpå din disk der viser hvilken ben der er slave
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 07:57 #5
tak for det, men der står jo en helt masse på disken, jeg hved jo ikke hvad der betyder hvor dimsen skal sidde.

Håber der er nogen der vil hjælpe.

Jacob
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 07:58 #6
ok, mange tak, jeg vil lige prøve at tage disken helt ud, og prøve det du siger.

Jacob
Avatar billede bredker Nybegynder
05. juni 2003 - 08:01 #7
der er en lille tejning der viser nogle prikker (bennende til jumper )derpå er der makeret en jumper udfor de forskellige muligheder
ma=master
sl=slave
cs=cabel select
sp = slave present
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:09 #8
Nu har jeg lige haft taget harddisken ud, og der står: HVis den skal stå som slave, skal den der dims slet ikke sidde i, og det gør den jo heller ikke.

Hvad kan problemet så være?

Jacob
Avatar billede jepouls Nybegynder
05. juni 2003 - 08:17 #9
Det kan være at din master disk, skal jumpes sådan at den ved, at den er master med en tilkoblet slave. Det skal visse IBM diske.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:19 #10
hmm, det var da også en mulighed. Men kan man bruge en jumper fra en Seagate til en anden Harddisk?

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:20 #11
Ved du hvor mange IDE slot du har på dit BundKort??????

Hvis du har 2 okay så gøre du sådan her :
-----------------------------------------------
Sæt din Harddisk på IDE 1 og lave den MASTER.
Sæt din Cd-rom på IDE 2 og lave den som MASTER.
------------------------------------------------

Hvis du kun har 1 IDE slot på dit bundkort skal du gøre sådan her :
---------------------------------------------------------------------
Harddisk På IDE 1 som MASTER
Cd-rom på samme kabel sættes Den som SLAVE
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:21 #12
Ved du hvor mange IDE slot du har på dit BundKort??????

Hvis du har 2 okay så gøre du sådan her :
-----------------------------------------------
Sæt din Harddisk 1 på IDE 1 og lave den MASTER.
Sæt din Harddisk 2 på IDE 2 og lave den som MASTER.
------------------------------------------------

Hvis du kun har 1 IDE slot på dit bundkort skal du gøre sådan her :
---------------------------------------------------------------------
Harddisk 1 På IDE 1 som MASTER
Harddisk 2 på samme kabel sættes Den som SLAVE
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:22 #13
Jamen, jeg har jo 2 harddiske nu, og 2 cd-rom drev.

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:23 #14
okay 2 sec
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:25 #15
Sæt din Harddisk 1 på IDE 1 og lave den MASTER og Cd-Rom som SLAVE
Sæt din Harddisk 2 på IDE 2 og lave den som MASTER og Cd-Rom som SLAVE
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:27 #16
nååå, ok, hvordan kan jeg se hvilken der er IDE 1 og hvilken der er IDE 2?

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:32 #17
I din manual over dit bundkort....Men det er ikke så vigtig om din diske
sidder IDE1/IDE2 på dit bundkort...Men at din cd-rom drev er jumpet som de skal.
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:35 #18
Når din hardisk køre på hver deres IDE stik på bundkort skal de altid være
jumpet som MASTER.....Og de extra drev du putter i r*ven af dem skal jumpes
spm SLAVE.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:36 #19
hmm, ok

Nu er det bare sådan at jeg mangler en jumper.

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 08:39 #20
lololololo den kan jeg ikke klare for dig...Så må du forbi en computer bix
og fo fat i en jumper eller sprøge en ven om han har en extra til at ligge.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 08:42 #21
ok, det må jeg jo så gøre.

Hvis der er andre der har et andet forslag, så vil jeg også meget gerne høre dem.
Og til Kick og Bredker, hvis i har forslag til hvad der ellers kunne være galt, må i gerne komme med det.

Jacob
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 09:24 #22
Ja du kan godt bruge en jumper fra en Seagate, til en anden harddisk
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 09:42 #23
ok, kan jeg også bruge en jumper fra en harddisk til et Cd-rom drev?

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 10:09 #24
Ja du kan så da de er ens....Trode at du viste det
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2003 - 10:33 #25
Du skal lige prøve at Autodetecte dine HDér i BIOS.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 10:47 #26
Ok Kick

det har jeg prøvet fromsej.

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 10:50 #27
Øhh Har du funden en jumper???Og kan win se din harddisk samt alle din cd-rom dreve???
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 10:53 #28
Jeg har ikke fundet en jumper.

Den kan se den gamle harddisk, og de to cd-rom dreve, men den kan ikke se den nye harddisk :(

Jacob
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2003 - 11:00 #29
Hvilken HD er det?
Hvilket bundkort har du?
Hvilken BIOS har du, og hvilken version?
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 11:02 #30
LOL, nu må i ikke grine, det her er fuldstændig latterligt.

Jeg havde gjort sådan, at det strømstik der sad i harddisken, det var det der kom fra den ene kabinet blæser.

Undskyld ulejligheden.

Mange tak til dem der var så godsindede at prøve og hjælpe sådan en torsk som mig.

Jacob

PS: Hvoradn skal jeg nu fordele pointene?
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 11:03 #31
Okay du skal have fat i en Jumper ellers får du det ikke til at virke..

Så du må på JUMPER jagt.....lolololo
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2003 - 11:05 #32
Jeg prøver at lade være.*G*
Det kunne jeg ikke, sorry.
Det har jeg også prøvet, det var bare med en ny brænder, som jeg havde glemt at tilslutte strømstikket til. ;o)
Tag de fleste af dine point selv, og giv dem der vil have det lidt, som tak for hjælpen, jeg skal ikke have nogen.*S*
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 11:07 #33
he he, ikke drille.

Tjah, hvor dum kan man være? (ikke meget dummere end mig)

Tror jeg giver 50 til hver der er kommet med et svar

Jacob
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 11:11 #34
Nu har jeg så et andet probelm, det er med samme harddisk.

Nu er jeg noget så langt at BIOS har fundet den, nu skal jeg vel bare oprette en partiotion på den.

Hvordan gør jeg det i XP?

Jacob
Avatar billede fromsej Praktikant
05. juni 2003 - 11:12 #35
Kan du se den i "Denne computer", så højreklik på den, så skulle det næsten gå af sig selv.
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 11:13 #36
nej, jeg kan ikke se den i "Denne Computer"

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 11:46 #37
Partition Magic 8.0 klare det lille problem som en leg.
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 11:48 #38
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 11:49 #39
Avatar billede audi_rs4 Nybegynder
05. juni 2003 - 11:55 #40
Nå, det har jeg også fundet ud af nu.

Jeg gik bare ind i administrer, der kunne man gøre det´.

Tak for hjælpen alle.

Jacob
Avatar billede kick Nybegynder
05. juni 2003 - 11:58 #41
Det var så lidt og takker for point'z.
Avatar billede bredker Nybegynder
05. juni 2003 - 14:49 #42
godt det lykkedes dig
ja jeg nåede jo ikke at komme hjem før det var løst
men bare det virker