Avatar billede hoejgaard Juniormester
05. juni 2003 - 01:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

skrift på cirkel

jeg skal have skrevet noget tekst der skal følge periferien af en cirkel, kan det lade sig gøre i photoshop, og hvis ja, hvordan så ???
Avatar billede k_n Nybegynder
05. juni 2003 - 01:40 #1
Når du har skrevet teksten, vælger du knappen "create warped text" foroven.
I style kan du eks. vælge "arc" og derefter stille % graden så den følger din cirkel.

K_N
Avatar billede hoejgaard Juniormester
05. juni 2003 - 02:25 #2
hvordan er det lige man laver en cirkel ?????????
Avatar billede k_n Nybegynder
05. juni 2003 - 03:09 #3
Trykker på M for marquee værktøjet. Der vælger du elipseformen og trækker en cirkel. Hold evt. alt tasten nede imens, for at få en helt rund form. Højre klik på cirklen og vælg en farve og en "stroke"
Avatar billede k_n Nybegynder
05. juni 2003 - 03:12 #4
sludder.... shift tasten, for at få en helt rund form :-)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
05. juni 2003 - 03:19 #5
takker
Avatar billede cgleerup Nybegynder
06. juni 2003 - 19:21 #6
Du kan også lave en cirkel ved hjælp af vektor tool, der er beregnet på alverdens figurer. Hvis du har PS7 kan du envidere importere andre vektorgrafiske objekter til brug for dette værktøj.

Tryk "u" taster for at vælge værktøjet, den er nok ligenu sat til en firkant, men du kan også vælge en cirkel.