Avatar billede vejlefyren Nybegynder
04. juni 2003 - 13:31 Der er 1 kommentar og
1 løsning

spam filter

Hejsa

Jeg har et netværk hvor jeg kører med en ipcop firewall.

Bag ved denne har jeg en Merak mail server på en windows platform.

Mit spørgsmål går ud på:

Kan jeg sætte en server op på en M$ eller Linux platform som scanner alle mails for spam og afleverer dem til min Merak mail server.

jeg vil helst undgå at skal sætte en ny mail server op.

Nogen gode forslag ???
Avatar billede logix Nybegynder
05. juni 2003 - 11:55 #1
Det afhænger af hvilken form for "scanning" du ønsker.. Normalt når man langt med at bruge DNSBL (RBL) blacklister.. I følge merak's side, understøtter den direkte RBL lister...

Du ku' prøve at aktivere den og tilføje disse 2 lister:
spamtrap.bl.antispam.dk
bl.spamcop.net

Det vil tage en meget stor del af alt spammen..
Avatar billede kramse Nybegynder
06. juni 2003 - 01:20 #2
Jeg har stor glæde af www.spamassassin.org og www.ordb.org

ORDB er en database over relay-servere, dvs dem der typisk misbruges til at sende SPAM videre.

Spam Assassin er et program der kigger på mail og giver point til "tegn på spam", eksempelvis tekster
der ofte findes i SPAM. Spam Assassin kan konfigureres til at fjerne spam eller blot markere dem, så du efterfølgende  nemt kan sortere dem fra med Outlook Express eller andre på de andre platforme.

Kig på og prøv det, findes vist endda i en kommerciel version til Windows - til $25 eller noget