Avatar billede ellenje Nybegynder
04. juni 2003 - 07:03 Der er 10 kommentarer

installation til window xp

Godmorgen

Jeg har en ny computer(windows xp cerion 1300), som jeg tror at jeg har installerer den forkert...for det første er jeg ikke en af den bedste computer bruger så jeg ved meget lidt om hvordan og hvorledes der skal gøres..håber at der er nogen der er villig til at installere den evt..for mig eller guide mig frem til det rigtige løsning..på forhånd tak..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 07:10 #1
Tjaa...nu er der ikke så mange måder man kan installere en xp på, så jeg tror ikke du har gjort det helt forkert. Hvad er det du mener du har gjort forkert ? Mangler du måske nogle drivere ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2003 - 07:28 #2
Du bliver nødt til at forklare hvad du tror der er galt. Hvad forventer du? Hvad sker der?

Det svarer lidt til, at du går til et værksted og siger: Jeg tror at der er noget galt med min bil. Det er lidt sparsomme oplysninger, at begynde at "reparere" på...
Avatar billede ellenje Nybegynder
04. juni 2003 - 07:30 #3
jeg ved det ikke..men når vi vil update den,, sker der det. at der er fejl i dem næsten allesammen...
Avatar billede ellenje Nybegynder
04. juni 2003 - 07:33 #4
Og der sker det, at f.eks..hvis vi bruger tallerne hopper tallerne, så man kan sige, at den computer er ikke til at stole på, hvad man laver..for når den stooper ved det tal..så trykker men på et knap..så hoper tallerne til nogen andre tal..
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 07:34 #5
Denne artikel skulle nok kunne guide dig igennem:
http://webguider.dk/artikel.asp?artikel=wxpinstall.pdf
Avatar billede ellenje Nybegynder
04. juni 2003 - 07:36 #6
Kan i fortælle mig..hvordan man gendanne den til den fra ny af...d.v.s jeg vil gerne have den til at se ud som jeg fik den(fakriksny)
Avatar billede bredker Nybegynder
04. juni 2003 - 07:41 #7
jpvj>>schulz>>
prøv at se hendes tidligere spm ,det er sikker noget med det at gøre
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
04. juni 2003 - 07:43 #8
Installationen af Windows XP foregår ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din  cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. juni 2003 - 08:51 #9
ellenje >> Jeg har kigget lidt på dine tidligere spørgsmål og tør simpelthen ikke begynde at guide dig igenenm en ny installation, da der er for stor chance for at du står med en computer du ikke kan bruge til noget bagefter.

Der er dog et par ting, jeg godt tør gøre idet XP har et indbygget system til systemgendannelse, der kan føre computeren tilbage til et tidspunkt hvor den virkede ok.
Her er en side om systemgendannelse:
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm
Så gå ind i Programmer - Tilbehør - Systemværktøjer og klik systemgendannelse. Følg guiden og vælge en dato hvor computeren fungerede tilfredsstillende.
Du bør dog vide at du mister alle de ændringer du har lavet ved xp mellem den dato og nu. Du mister dog ikke nogen data, såsom billeder du har scannet eller dokumenter du har lavet.

Jeg har selv brugt systemgendannelse et par gange og har gode erfaringer med det.
Avatar billede jpvj Nybegynder
04. juni 2003 - 08:53 #10
tonnybrandt> Enig. Jeg stopper også her, før vi får initieret nogle ulykker. :-)