Avatar billede kbonline Nybegynder
03. juni 2003 - 23:20 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

Forenings program - hvilket ?

Jeg skal bruge et finans program til en badmintonklub.
Hvilket skal jeg vælge ?

Der skal natuligvis være et bogføringsmodul, og gerne et medlemskartotek, gerne med label udskrivningsmulighed.

Hvilket program vil i foreslå / anbefale ?
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 23:22 #1
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 23:23 #2
undskyld det er flyttet: http://users.cybercity.dk/~bbl6881
Avatar billede schaefner Juniormester
03. juni 2003 - 23:23 #3
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 23:24 #4
Endda med en fjerbold.
Avatar billede chalde Seniormester
03. juni 2003 - 23:49 #5
Avatar billede halifax Nybegynder
04. juni 2003 - 00:26 #6
Winfinans - har brugt Small Business versionen i flere år i en ejerforening. Synes det er lækkert/nemt at arbejde i og har nogle gode udskriftsmuligheder. Meen det koster.  :)
Er baseret på Access database (indikerer en vis kvalitet) og det er nemt at tage backup af databasefilen.

SummaSummarum (link fra chalde) fik megen omtale da det kom frem og nok derfor har mange skreget det i munden på hinanden i spm. om økonomiprogrammer. Bevares, det er da anvendeligt, men jeg er ikke imponeret. Læner sig meget op ad det velkendte PC Plus (har jeg også), men det har visse mangler/begrænsninger i forhold til mere proff. programmer.

Til dit formål er Vig Foreningsprogram et gost sted at begynde - og det er gratis.
Se i øvrigt denne oversigt over økonomiprogrammer
http://regnskabsprogrammer.homepage.dk/oversigt.htm
Avatar billede skaw Nybegynder
04. juni 2003 - 00:43 #7
det bedste og mest udbredte er winkas det har opkrævning via pbs
www.decom.dk det bliver nok et krav her i kommunen at de ikke for tilskud
hvis de ikke har dette program for bøvlet ellers
der er kommuner der giver tilskud til dette program
Avatar billede mariaf Juniormester
04. juni 2003 - 09:22 #8
En access-database indikere mildt sagt IKKE en "vis kvalitet". Ville aldrig anvende den til noget som helst proffesionelt.

Hands har udviklet et godt medlemssystem til styring af foreninger. Er udviklet som særskilt modul til C5. Ring til David Osgood på 70 10 08 09, han kan fortælle dig alt, og også give en demo. Programmet er dog ikke gratis, men har den kvalitet og sikkerhed, som kommunen stiller krav om. PBS er includeret.
Avatar billede christina-k Nybegynder
04. juni 2003 - 09:55 #9
Hvis du vil have et foreningsprogram der er 100 % optimalt og gennemtestet af flere tusinde foreninger i DK vil jeg anbefale WinKAS pro, jeg skal med det samme sige (for retfærdighedens skyld) at jeg arbejder for Decom som har udviklet programmet. det taler sammen med PBS, så betalingerne der kommer defra bliver bogført automatisk, der sparer mange timer for kasseren.
Se evt. www.viborgsport.dk som er både store og små foreninger der bruger WinKAS pro eller forhør dig hos andre foreninger inden du vælger program. God fornøjelse.
Christina-k
Avatar billede wilco Nybegynder
17. juni 2003 - 16:00 #10
Hej KBonline

Hvis din klub er medlem af DGI eller DFIF, har de for nogle år siden fået lavet et system - Stella Nova -

Systemet er oprindeligt udviklet af EDB-Gruppen A/S for DFIF.

Systemet er udviklet på en Concorde XAL - det der i dag hedder Microsoft - og bliver idag helt og holdent vedligeholdt og opgraderet af DFIF.

//Wilco
Avatar billede kbonline Nybegynder
29. juni 2003 - 23:55 #11
hmmm jeg købte condorde c5

dyrt, men det virker