Avatar billede rolfo Nybegynder
03. juni 2003 - 22:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Anbefal php script & Win2K sw til fotoalbum

Anbefal en god kombination af et Win2K program til visning af digitale fotos på en lokal (netværk) PC skærm og et php-baseret script (+evt. MySQL) som kan bruges til at dele udvalgte albums med resten af verden (password beskyttet) via internet.

Alle billeder kopieres råt ind fra kameraet i .jpg format på en Wi2K maskine og er tilgængelige via FTP (ADSL). Typisk 3MB/billede. Dernæst kan der evt. køres en simpel sekvens til at generere flere opløsninger i batch.

PHP/MySQL køres fra et FreeBSD-baseret webhotel, med rimelig liberal adgang (men ikke diskplads til alle billeder - dog nok til en 30MB cache af thumbnails eller noget i den stil).

Krav til en god løsning:
* Billedet op i god størrelse oppe på skærmen (php/web: ikke noget med at bruge den øverste 1/3 på navigation og pjat). Gerne fuld-skærm!
* Skal kunne læse de headere, hvor orienteringen af billedet er angivet så det automatisk roteres korrekt.
* Win2K program skal kunne køre slideshow (både auto og med IR fjernbetjening/UIR).
* Mulighed for titel/kommentar til de enkelte billeder (evt. kun for web-version).

Og ja, jeg _har_ set at der er over 200 php scripts i kategorien "image galleries" på HotScripts. Det her er for at få en anbefaling!
Avatar billede rolfo Nybegynder
05. juni 2003 - 07:25 #1
Også gode svar på bare en del af opgaven vil blive modtaget med glæde! F.eks. hvilken software kan rende et bibliotek igennem og rotere de billeder der er markeret som værende taget "på højkant"?
Avatar billede jbob Nybegynder
05. juli 2003 - 20:43 #2
Prøv dette her:

http://photography-on-the.net/ee/

Skrevet i PHP og MySQL. Har god fleksibilitet, med et godt backend system med web-adgang. Mulighed for at styre adgangen til billederne enkeltvis eller i grupper via password.
Avatar billede rolfo Nybegynder
19. september 2003 - 09:26 #3
Fortsættes i kategori Script: PHP
Avatar billede rolfo Nybegynder
18. december 2004 - 15:23 #4
Lukkes