Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:18 Der er 13 kommentarer

Hvordan tildeler jeg rettigheder på netværket

Har prøvet at søge, men kunne ikke finde noget, som var beskrevet så jeg kunne forstå det.

Jeg kører Win XP PRO på alle maskiner

Vi har et netværk, hvor jeg har 2 computere på dette netværk. Jeg vil gerne dele ALT på begge maskiner, sådanne at alt kan hentes fra den ene, over på den anden, og omvendt. (deler altså både c og d, på begge maskiner)

Men jeg ønsker ikke at andre maskiner på netværket, skal have adgang til ALT på mine 2 maskiner.

Hvordan gør jeg det lettest? Beskriv venligst, på et bruger niveau..

På forhånd tak..
Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:19 #1
glemte lige at skrive, at jeg kører fat32 på alle drev...
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:22 #2
Når du deler en mappe, så kan du vælge at bestemmer arbejdsgruppe skal have adgang til computeren. Du kan også vælge et computernavn på dit netværk, som skal have adgang til den delte mappe
Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:24 #3
hvordan går jeg det.. det kan jeg ikke synes jeg ikke..
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:24 #4
Du gør det ved at højre klikke på den mappe som skal deles og vælge "deling" Så skal du kalde den delte mappe et eller andet. SÅ klikker du på tilladelser og så kan du se dig ud af resten :-)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:27 #5
Du kan også tage den lette løsning. Sætte $ efter sharenavnet, så kan den ikke ses på netværket. hvis du vil dele mappe "billeder" så under sharenavn skriver du "billeder$" så kan den ikke ses på netværket.
For så kan komme ind i mappe skal du skrive:
\\"computer_navn"\billeder$ (det skal skrives i kør menuen og så uden "". Computernavn er navnet på computeren hvor mappen ligger på)
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:28 #6
Som standart kan du skrive \\computer_navn\c$ så har du adgang til den anden computer
Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:31 #7
jeg har ikke nogen der hedder tilladser... kun en der hedder tillad andre brugere, at ændre i mine filer.. Hvad er der galt..

Ellers er den nemme løsning udemærket.. tester den lige..
Avatar billede Slettet bruger
03. juni 2003 - 19:40 #8
Ups tilladser hedder det jo under 2K, men det hedder sikkert noget anden i XP :-)
Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:42 #9
nej, det hedder slet ikke noget synes jeg ikke.. jeg har kun den mulighed, med at om de må ændre eller ikke.. ikke hvem der skal have adgang..
Avatar billede mobilboy Nybegynder
03. juni 2003 - 19:43 #10
andre der kører det med XP?
Avatar billede kenp Novice
03. juni 2003 - 22:43 #11
ja da, du kan slå simpel fildeling fra, så har du flere muligheder for begrænsning
Avatar billede mobilboy Nybegynder
04. juni 2003 - 06:33 #12
hvordan går jeg det?
Avatar billede kenp Novice
04. juni 2003 - 08:35 #13
i stifinder går du i funktioner ->indstillinger ->Vis -> fjern det øverste flueben "simpel fildeling"
(ups så lige du køre fat32 så kan du ikke bruge det med simpel fildeling) så kan du gøre det som jeg har skrevet det her under.

Men hvis det kun er de 2 computere som skal kunne se hinanden og komme ind på hinanden.

så opret den bruger som der er på pc1 på pc2 og omvendt og så skal du bare disabel din gæste konto, så kan de 2 computere kun komme ind på hinanden der er ikke andre som kan komme der ind.